Μήνας Όσκαρ ο φετινός Απρίλιος για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια.

Η φετινή απονομή των πιο διάσημων κινηματογραφικών βραβείων θα γίνει την Κυριακή 25 Απριλίου (ξημερώματα Δευτέρας 26 Απριλίου για εμάς).  Από την Ακαδημία έχει ήδη ανακοινωθεί (και ελπίζουμε ότι η πανδημία δεν θα ανατρέψει τα σχέδιά τους) ότι η τελετή θα διεξαχθεί όχι μόνο στην παραδοσιακή αίθουσα του Dolby Theatre, αλλά επίσης στον ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό Union Station που βρίσκεται στην καρδιά του Λος Άντζελες, περίπου δώδεκα χιλιόμετρα από το Dolby Theatre.

Μέχρι τότε, ας κάνουμε μαζί ένα ταξίδι στην ιστορία των κατηγοριών των βραβείων Όσκαρ, όπου εκτός από την αναδρομή θα αναδείξουμε γεγονότα που δεν είναι πολύ γνωστά σε όλους.  Ξεκινάμε με το:

OSCAR Β’ Γυναικείου Ρόλου:

Η πρώτη φορά που απονεμήθηκαν τα βραβεία Β’ Γυναικείου και Β’ Ανδρικού Ρόλου ήταν το 1937, στην 9η απονομή του θεσμού και αφορούσαν ταινίες που προβλήθηκαν το 1936.  Η πρώτη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού λοιπόν που κέρδισε το βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου ήταν η Gale Sondergaard για τον ρόλο της Faith στην ταινία “Anthony Adverse” 

H Gale Sondergaard με τον νικητή του βραβείου Β’ Ανδρικού Ρόλου της ίδιας χρονιάς, Walter Brennan και τον παρουσιαστή της 9ης απονομής George Jessel (photo: oscars.org)

Η πρώτη αφροαμερικανίδα που κέρδισε βραβείο Όσκαρ ήταν στην κατηγορία του Β΄Γυναικείου Ρόλου και πρόκειται για την Hattie McDaniel και την απολαυστική της ερμηνεία στον ρόλο της Μάμι στην ταινία του 1939 “Όσα παίρνει ο άνεμος”.

 

 

Το ρεκόρ της νεότερης κατόχου Όσκαρ ανήκει κι αυτό στην κατηγορία του Β’ Γυναικείου Ρόλου.  Η Tatum O’Neal κερδίζει το Όσκαρ αυτό σε ηλικία μόλις 10 ετών για το ρόλο της στην ταινία του 1973 “Paper Moon”.

 

 

Η πρώτη Ελληνίδα ηθοποιός αλλά και η πρώτη μη αμερικανίδα ηθοποιός που κέρδισε βραβείο Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου ήταν η Kατίνα Παξινού για την ερμηνεία της στο ρόλο της Πιλάρ στην ταινία «Για ποιον χτυπά η καμπάνα», το 1943, εν μέσω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

H Παξινού αφιέρωσε το βραβείο στους φαντάρους των συμμαχικών δυνάμεων και κυρίως στους συναδέλφους της στο Εθνικό Θέατρο, οι οποίοι εργάζονταν κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και υπέφεραν από τον γερμανικό ζυγό και την ανέχεια της Κατοχής. “Εύχομαι πως είναι ακόμη ζωντανοί, αν και αμφιβάλλω” ανέφερε στον ευχαριστήριο λόγο της.

 

 

Σε ότι αφορά στο ελληνικό “χρώμα” στην κατηγορία, το 1964 η, ρωσικής καταγωγής, Lila Kedrova κερδίζει το Όσκαρ για την ερμηνεία της στην ταινία “Ζορμπάς” του Μιχάλη Κακογιάννη (είναι παράλληλα η πρώτη ρωσίδα που κερδίζει Όσκαρ σε κατηγορία ερμηνείας), ενώ το 1988, η ελληνικής καταγωγής Olympia Doukakis κερδίζει το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία “Moonstruck”.

Η μοναδική ηθοποιός που έχει κερδίσει Όσκαρ ερμηνεύοντας ένα πραγματικό πρόσωπο που έχει κερδίσει Όσκαρ είναι η Cate Blanchett που υποδύθηκε την Katharine Hepburn στην ταινία “The Aviator”, το 2004

Το ρεκόρ των περισσότερων βραβείων Όσκαρ στην κατηγορία μοιράζονται η Shelley Winters και η Dianne Wiest που έχουν από δύο βραβεία ερμηνείας Β’Γυναικείου Ρόλου η καθεμία.

Όσκαρ 2021

Οι υποψηφιότητες των φετινών Όσκαρ στις κατηγορίες των ερμηνειών εντυπωσίασαν με την διαφορετικότητά τους και την ποικιλομορφία τους, κάτι στο οποίο δεν μας έχει συνηθίσει η Ακαδημία και μάλιστα στο παρελθόν έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις για αυτό καθώς έχει κατηγορηθεί ευθέως ότι προκρίνει κατά κύριο λόγο τους ηθοποιούς λευκού χρώματος.

Την φετινή ποικιλομορφία στην κατηγορία του Β΄Γυναικείου Ρόλου εκπροσωπεί η Yuh-Jung Youn για το ρόλο της στην ταινία “Minari”, η οποία στην ηλικία των 73 ετών έγινε η πρώτη Κορεάτισα υποψήφια για Όσκαρ.  Η πρώτη Ασιάτισα που έχει κερδίσει βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου είναι η Γιαπωνέζα Miyoshi Umeki για την ερμηνεία της στην ταινία του 1957, “Sayonara”.

Το φετινό fun fact των υποψηφιοτήτων αφορά στις συμπτώσεις αναφορικά με την υποψηφιότητα της Olivia Colman για Β’ Γυναικείο Ρόλο για το ρόλο της στην ταινία “The Father”.

Η Olivia Colman είναι υποψήφια για βραβείο ερμηνείας, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, σε μια ταινία σκηνοθετημένη από ευρωπαίο σκηνοθέτη, το όνομα του χαρακτήρα που υποδύεται είναι και πάλι “Άννα”, ο τίτλος της ταινίας ξεκινάει από “The Fa”, το μοντάζ έχει γίνει από κάποιον που ονομάζεται Γιώργος (ο υποψήφιος για Όσκαρ Μοντάζ στην ταινία “The Father”, Γιώργος Λαμπρινός) και είναι ξανά συνυποψήφια με τη Glenn Close! 

Θυμίζουμε ότι η Colman κέρδισε πέρυσι το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο ρόλο της Βασίλισσας Άννα, στην ταινία “The Favourite” του Γιώργου Λάνθιμου, της οποίας το μοντάζ είχε κάνει ο, επίσης υποψήφιος για Όσκαρ, Γιώργος Μαυροψαρίδης.  

 

 

Και μιάς και αναφέραμε τη Glenn Close, αυτή είναι η 8η υποψηφιότητά της για Όσκαρ είτε για Α’ είτε για Β’ Γυναικείο Ρόλο και στις 7 προηγούμενες φορές δεν έχει κατορθώσει να πάρει στο σπίτι μαζί της το πολυπόθητο αγαλματάκι.

Ένα αρνητικό ρεκόρ σπάει φέτος η Jodie Foster η οποία δεν κατορθώνει να κερδίσει μια υποψηφιότητα για Β΄Γυναικείο Ρόλο για την ερμηνεία της στην ταινία “The Mauritanian”, παρόλο που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για αυτή την ερμηνεία.  Η τελευταία φορά που συνέβη αυτό ήταν το 1976 για την Katharine Ross.

Δείτε τις υποψηφιότητες για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για το 2021 αλλά και τις νικήτριες και τις υποψηφιότητες όλων των ετών από την θέσπιση του συγκεκριμένου βραβείου.  Το έτος που αναφέρεται στην παρένθεση είναι το έτος κατά το οποίο προβλήθηκαν οι ταινίες που διαγωνίζονται και ακριβώς κάτω από το όνομα της νικήτριας αναφέρονται οι υποψηφιότητες εκείνης της χρονιάς.

2020:

Maria Bakalova “Borat Subsequent Moviefilm

Glenn Close “Hillbilly Elegy”

Olivia Colman “The Father”

Amanda Seyfried “Mank” 

Yuh-jung Youn “Minari”

 

Laura Dern ‘Marriage Story’ (2019)

 

Kathy Bates (“Richard Jewell”)
Laura Dern (“Marriage Story”)
Scarlett Johansson (“Jojo Rabbit”)
Florence Pugh (“Little Women”)
Margot Robbie (“Bombshell”)

 

Regina King “If Beale Street Could Talk” (2018)

 

Amy Adams, “Vice”
Marina de Tavira, “Roma”
Regina King, “If Beale Street Could Talk”
Emma Stone, “The Favourite”
Rachel Weisz, “The Favourite”

 

Allison Janney “I, Tonya” (2017)

 

Mary J. Blige, “Mudbound”
Allison Janney, “I, Tonya”
Leslie Manville, “Phantom Thread”
Laurie Metcalf, “Lady Bird”
Octavia Spencer, “The Shape of Water”

Εδώ έχουμε ακόμη ένα ρεκόρ καθώς η Mary J. Blige είναι ταυτόχρονα υποψήφια για τα βραβεία Β’ Γυναικείου Ρόλου και Πρωτότυπου Τραγουδιού για το τραγούδι “Mighty River” της ταινίας “Mudbound”.  Έχασε και στις δύο κατηγορίες.

 

Viola Davis “Fences” (2016)

 

Viola Davis, “Fences”
Naomie Harris, “Moonlight”
Nicole Kidman, “Lion”
Octavia Spencer, “Hidden Figures”
Michelle Williams “Manchester by the Sea”

Alicia Vikander “The Danish Girl” (2015)

 

Jennifer Jason Leigh, “The Hateful Eight”
Rooney Mara, “Carol”
Rachel McAdams, “Spotlight”
Alicia Vikander, “The Danish Girl”
Kate Winslet, “Steve Jobs”

 

Patricia Arquette “Boyhood” (2014)

 

Patricia Arquette, “Boyhood”
Laura Dern, “Wild”
Keira Knightly, “The Imitation Game”
Emma Stone, “Birdman”
Meryl Streep, “Into the Woods”

Lupita Nyong’o “12 Years a Slave” (2013)

 

Sally Hawkins, “Blue Jasmine”
Jennifer Lawrence, “American Hustle”
Lupita Nyong’o, “12 Years a Slave”
Julia Roberts, “August: Osage County”
June Squibb, “Nebraska”

Anne Hathaway “Les Miserables” (2012)

 

Amy Adams, “The Master”
Sally Field, “Lincoln”
Anne Hathaway, “Les Miserables”
Helen Hunt, “The Sessions”
Jacki Weaver, “Silver Linings Playbook”

Octavia Spencer “The Help” (2011)

 

Berenice Bejo, “The Artist”
Jessica Chastain, “The Help”
Melissa McCarthy, “Bridesmaids”
Janet McTeer, “Albert Nobbs”
Octavia Spencer, “The Help”

 

Melissa Leo “The Fighter” (2010)

 

Amy Adams, “The Fighter”
Helena Bonham Carter, “The King’s Speech”
Melissa Leo, “The Fighter”
Hailee Steinfeld, “True Grit”
Jacki Weaver, “Animal Kingdom”

Mo’Nique “Precious” (2009)

 

Penelope Cruz, “Nine”
Vera Farmiga, “Up in the Air”
Maggie Gyllenhall, “Crazy Heart”
Anna Kendrick, “Up in the Air”
Mo’Nique, “Precious”

Penelope Cruz “Vicky Cristina Barcelona” (2008)

 

Amy Adams, “Doubt”
Penelope Cruz, “Vicky Cristina Barcelona”
Viola Davis, “Doubt”
Taraji P. Henson, “The Curious Case of Benjamin Button”
Marisa Tomei, “The Wrestler”

 

 

Tilda Swinton “Michael Clayton” (2007)

 

Cate Blanchett, “I’m Not There”
Ruby Dee, “American Gangster”
Saoirse Ronan, “Atonement”
Amy Ryan, “Gone Baby Gone”
Tilda Swinton, “Michael Clayton”

Jennifer Hudson “Dreamgirls” (2006)

 

Adriana Barazza, “Babel”
Cate Blanchett, “Notes on a Scandal”
Abigail Breslin, “Little Miss Sunshine”
Jennifer Hudson, “Dreamgirls”
Rinko Kikuchi, “Babel”

Rachel Weisz “The Constant Gardener” (2005)

 

Amy Adams, “Junebug”
Catherine Keener, “Capote”
Frances McDormand, “North Country”
Rachel Weisz, “The Constant Gardener”
Michelle Williams, “Brokeback Mountain”

Cate Blanchett “The Aviator” (2004)

 

Cate Blanchett, “The Aviator”
Laura Linney, “Kinsey”
Virginia Madsen, “Sideways”
Sophie Okenedo, “Hotel Rwanda”
Natalie Portman, “Closer”

Renee Zellweger “Cold Mountain” (2003)

 

Shohreh Aghdashloo, “House of Sand and Fog”
Patricia Clarkson, “Pieces of April”
Marcia Gay Harden, “Mystic River”
Holly Hunter, “Thirteen”
Renee Zellweger, “Cold Mountain”

Catherine Zeta-Jones “Chicago” (2002)

 

Kathy Bates, “About Schmidt”
Queen Latifah, “Chicago”
Julianne Moore, “The Hours”
Meryl Streep, “Adaptation”
Catherine Zeta-Jones, “Chicago”

 

Jennifer Connelly “A Beautiful Mind” (2001)

 

Jennifer Connelly, “A Beautiful Mind”
Helen Mirren, “Gosford Park”
Maggie Smith, “Gosford Park”
Marisa Tomei, “In the Bedroom”
Kate Winslet, “Iris”

Marcia Gay Harden “Pollock” (2000)

 

Judi Dench, “Chocolat”
Marcia Gay Harden, “Pollock”
Kate Hudson, “Almost Famous”
Frances McDormand, “Almost Famous”
Julie Walters, “Billy Elliot”

Angelina Jolie “Girl, Interrupted” (1999)

 

Toni Collete, “The Sixth Sense”
Angelina Jolie, “Girl, Interrupted”
Catherine Keener, “Being John Malkovich”
Samantha Morton, “Sweet and Lowdown”
Chole Sevigny, “Boys Don’t Cry”

Judi Dench “Shakespeare in Love” (1998)

 

Kathy Bates, “Primary Colors”
Brenda Blethyn, “Little Voice”
Judi Dench, “Shakespeare in Love”
Rachel Griffiths, “Hilary and Jackie”
Lynn Redgrave, “Gods and Monsters”

Kim Basinger “L.A. Confidential” (1997)

 

Kim Basinger, “L.A. Confidential”
Joan Cusack, “In and Out”
Minnie Driver, “Good Will Hunting”
Julianne Moore, “Boogie Nights”
Gloria Stuart, “Titanic”

Juliette Binoche “The English Patient” (1996)

 

Joan Allen, “The Crucible”
Lauren Bacall, “The Mirror Has Two Faces”
Juliette Binoche, “The English Patient”
Barbara Hershey, “The Portrait of a Lady”
Marianne Jean-Baptiste, “Secrets and Lies”

Mira Sorvino “Mighty Aphrodite” (1995)

 

Joan Allen, “Nixon”
Kathleen Quinlan, “Apollo 12”
Mira Sorvino, “Mighty Aphrodite”
Mare Winningham, “Georgia”
Kate Winslet, “Sense and Sensibility”

Dianne Wiest “Bullets Over Broadway” (1994)

 

Rosemary Harris, “Tom and Viv”
Helen Mirren, “The Madness of King George”
Uma Thurman, “Pulp Fiction”
Jennifer Tilly, “Bullets Over Broadway”
Dianne Wiest, “Bullets Over Broadway”

Anna Paquin “The Piano” (1993)

H Anna Paquin είναι η δεύτερη νεαρότερη νικήτρια του βραβείου στην ιστορία του θεσμού καθώς ήταν 11 ετών.

Holly Hunter, “The Firm”
Anna Paquin, “The Piano”
Rosie Perez, “Fearless”
Winona Ryder, “The Age of Innocence”
Emma Thompson, “In the Name of the Father”

Marisa Tomei “My Cousin Vinny” (1992)

 

Judy Davis, “Husbands and Wives”
Joan Plowright, “Enchanted April”
Vanessa Redgrave, “Howard’s End”
Miranda Richardson, “Damage”
Marisa Tomei, “My Cousin Vinny”

Mercedes Ruehl “The Fisher King” (1991)

Diane Ladd, “Rambling Rose”
Juliette Lewis, “Cape Fear”
Kate Nelligan, “The Prince of Tides”
Mercedes Ruehl, “The Fisher King”
Jessica Tandy, “Fried Green Tomatoes”

Whoopi Goldberg “Ghost” (1990)

Annette Bening, “The Grifters”
Lorraine Bracco, “Goodfellas”
Whoopi Goldberg, “Ghost”
Diane Ladd, “Wild at Heart”
Mary McDonnell, “Dances with Wolves”

Brenda Fricker “My Left Foot” (1989)

Brenda Fricker, “My Left Foot”
Anjelica Houston, “Enemies, A Love Story”
Lena Olin, “Enemies, A Love Story”
Julia Roberts, “Steel Magnolias”
Dianne Wiest, “Parenthood”

Geena Davis “The Accidental Tourist” (1988)

Joan Cusack, “Working Girl”
Geena Davis, “The Accidental Tourist”
Frances McDormand, “Mississippi Burning”
Michelle Pfeiffer, “Dangerous Liasons”
Sigourney Weaver, “Working Girl”

Olympia Dukakis “Moonstruck” (1987)

Anne Archer, “Fatal Attraction”
Olympia Dukakis, “Moonstruck”
Ann Southern, “The Whales of August”
Anne Ramsey, “Throw Momma from the Train”
Norma Alejandro, “Gaby: A True Story”

 

Dianne Wiest “Hannah and Her Sisters” (1986)

Tess Harper, “Crimes of the Heart”
Piper Laurie, “Children of a Lesser God”
Mary Elizabeth Matrantonio, “The Color of Money”
Maggie Smith, “A Room with a View”
Dianne Wiest, “Hannah and Her Sisters”

Anjelica Huston “Prizzi’s Honor” (1985)

Margaret Avery, “The Color Purple”
Anjelica Huston, “Prizzi’s Honor”
Amy Madigan, “Twice in a Lifetime”
Meg Tilly, “Agnes of God”
Oprah Winfrey, “The Color Purple”

 

 

Peggy Ashcroft “A Passage to India” (1984)

Peggy Ashcroft, “A Passage to India”
Glenn Close, “The Natural”
Lindsay Crouse, “Places in the Heart”
Christine Lahti, “Swing Shift”
Geraldine Page, “The Pope of Greenwich Village”

Linda Hunt “The Year of Living Dangerously” (1983)

Cher, “Silkwood”
Glenn Close, “The Big Chill”
Linda Hunt, “The Year of Living Dangerously”
Amy Irving, “Yentl”
Alfre Woodard, “Cross Creek”

Jessica Lange “Tootsie” (1982)

Glenn Close, “The World According to Garp”
Teri Garr, “Tootsie”
Jessica Lange, “Tootsie”
Kim Stanley, “Frances”
Lesley Ann Warren, “Victor Victoria”

Maureen Stapleton “Reds” (1981)

Melinda Dillon, “Absence of Malice”
Jane Fonda, “On Golden Pond”
Joan Hackett, “Only When I Laugh”
Elizabeth McGovern, “Ragtime”
Maureen Stapleton, “Reds”

Mary Steenburgen “Melvin and Howard” (1980)

Eileen Brennan, “Private Benjamin”
Eva La Gallienne, “Resurrection”
Cathy Moriarty, “Raging Bull”
Diana Scarwid, “Inside Moves”
Mary Steenburgen, “Melvin and Howard”

Meryl Streep “Kramer vs. Kramer” (1979)

Jane Alexander, “Kramer vs. Kramer”
Barbara Barrie, “Breaking Away”
Candice Bergen, “Starting Over”
Mariel Hemingway, “Manhattan”
Meryl Streep, “Kramer vs. Kramer”

 

 

Maggie Smith “California Suite” (1978)

Dyan Cannon, “Heaven Can Wait”
Penelope Milford, “Coming Home”
Maggie Smith, “California Suite”
Maureen Stapleton, “Interiors”
Meryl Streep, “The Deer Hunter”

Vanessa Redgrave “Julia” (1977)

Leslie Browne, “The Turning Point”
Quinn Cummings, “The Goodbye Girl”
Melinda Dillon, “Close Encounters of the Third Kind”
Vanessa Redgrave, “Julia”
Tuesday Weld, “Looking for Mr. Goodbar”

Beatrice Straight “Network” (1976)

Jane Alexander, “All the President’s Men”
Jodie Foster, “Taxi Driver”
Lee Grant, “Voyage of the Damned”
Piper Laurie, “Carrie”
Beatrice Straight, “Network”

Lee Grant “Shampoo” (1975)

Ronee Blakely, “Nashville”
Lee Grant, “Shampoo”
Sylvia Miles, “Farewell, My Lonely”
Lily Tomlin, “Nashville”
Brenda Vacarro, “Jaqueline Susann’s Once is Not Enough”

Ingrid Bergman “Murder on the Orient Express” (1974)

Ingrid Bergman, “Murder on the Orient Express”
Valentina Cortese, “Day for Night”
Madeline Kahn, “Blazing Saddles”
Diane Ladd, “Alice Doesn’t Live Here Anymore”
Talia Shire, “The Godfather Part II”

Tatum O’Neal “Paper Moon” (1973)

Linda Blair, “The Exorcist”
Candy Clark, “American Graffiti”
Madeline Kahn, “Paper Moon”
Tatum O’Neal, “Paper Moon”
Sylvia Sidney, “Summer Wishes, Winter Dreams”

Eileen Heckart “Butterflies Are Free” (1972)

Jeannie Berlin, “The Heartbreak Kid”
Eileen Heckart, “Butterflies Are Free”
Geraldine Page, “Pete ‘n’ Tillie”
Susan Tyrell, “Fat City”
Shelly Winters, “The Poseidon Adventure”

Cloris Leachman “The Last Picture Show” (1971)

Ann-Margaret, “Carnal Knowledge”
Ellen Burstyn, “The Last Picture Show”
Barbara Harris, “Who Is Harry Kellerman and Why Is He Saying Those Terrible Things About Me?”
Cloris Leachman, “The Last Picture Show”
Margaret Leighton, “The Go-Between”

Helen Hayes “Airport” (1970)

Karen Black, “Five Easy Pieces”
Lee Grant, “The Landlord”
Helen Hayes, “Airport”
Sally Kellerman, “MASH”
Maureen Stapleton, “Airport”

Goldie Hawn “Cactus Flower” (1969)

Catherine Burns, “Last Summer”
Dyan Cannon, “Bob & Carol & Ted & Alice”
Goldie Hawn, “Cactus Flower”
Sylvia Miles, “Midnight Cowboy”
Susannah York, “They Shoot Horses, Don’t They?”

Ruth Gordon “Rosemary’s Baby” (1968)

Lynn Carlin, “Faces”
Ruth Gordon, “Rosemary’s Baby”
Sondra Locke, “The Heart Is a Lonely Hunter”
Kay Medford, “Funny Girl”
Estelle Parsons, “Rachel, Rachel”

Estelle Parsons “Bonnie and Clyde” (1967)

Carol Channing, “Thouroughly Modern Millie”
Mildred Natwick, “Barefoot in the Park”
Estelle Parsons, “Bonnie and Clyde”
Beah Richards, “Guess Who’s Coming to Dinner”
Katharine Ross, “The Graduate”

 

Sandy Dennis “Who’s Afraid of Virginia Woolf” (1966)

Sandy Dennis, “Who’s Afraid of Virginia Woolf”
Wendy Hiller, “A Man for All Seasons”
Jocelyne LaGarde, “Hawaii”
Vivien Merchant, “Alfie”
Geraldine Page, “You’re a Big Boy Now”

Shelley Winters “A Patch of Blue” (1965)

Ruth Gordon, “Inside Daisy Clover”
Joyce Redman, “Othello”
Maggie Smith, “Othello”
Shelley Winters, “A Patch of Blue”
Peggy Wood, “The Sound of Music”

Lila Kedrova “Zorba the Greek” (1964)

Gladys Cooper, “My Fair Lady”
Edith Evans, “The Chalk Garden”
Grayson Hall, “The Night of the Iguana”
Lila Kedrova, “Zorba the Greek”
Agnes Moorehead, “Hush…Hush, Sweet Charlotte”

Margaret Rutherford “The V.I.P.s” (1963)

Diane Cilento, “Tom Jones”
Edith Evans, “Tom Jones”
Joyce Redman, “Tom Jones”
Margaret Rutherford, “The V.I.P.s”
Lilia Skala, “Lilies of the Field”

Patty Duke “The Miracle Worker” (1962)

H Patty Duke κρατάει ακόμη το ρεκόρ του πιο σύντομου ευχαριστήριου λόγου καθώς παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο είπε δύο λέξεις: “Thank you”!

Mary Badham, “To Kill a Mockingbird”
Patty Duke, “The Miracle Worker”
Shirley Knight, “Sweet Bird of Youth”
Angela Lansbury, “The Manchurian Candidate”
Thelma Ritter, “Birdman of Alcatraz”

 

 

Rita Moreno “West Side Story” (1961)

Fay Bainter, “The Children’s Hour”
Judy Garland, “Judgement at Nuremberg”
Lotte Lenya, “The Roman Spring of Mrs. Stone”
Una Merkel, “Summer and Smoke”
Rita Moreno, “West Side Story”

Shirley Jones “Elmer Gantry” (1960)

Glynis Johns, “The Sundowners”
Shirley Jones, “Elmer Gantry”
Shirley Knight, “The Dark at the Top of the Stairs’
Janet Leigh, “Psycho”
Mary Ure, “Sons and Lovers”

Shelley Winters “The Diary of Anne Frank” (1959)

Hermione Baddeley, “Room at the Top”
Susan Kohner, “Imitation of Life”
Juanita Moore, “Imitation of Life”
Thelma Ritter, “Pillow Talk”
Shelley Winters, “The Diary of Anne Frank”

Wendy Hiller “Separate Tables” (1958)

Peggy Cass, “Auntie Mame”
Wendy Hiller, “Separate Tables”
Martha Hyer, “Some Came Running”
Maureen Stapleton, “Lonleyhearts”
Cara Williams, “The Defiant Ones”

Miyoshi Umeki “Sayonara” (1957)

Carolyn Jones, “The Bachelor Party”
Elsa Lanchester, “Witness for the Prosecution”
Hope Lange, “Peyton Place”
Miyoshi Umeki, “Sayonara”
Diane Varsi, “Peyton Place”

Dorothy Malone “Written on the Wind” (1956)

Mildred Dunnock, “Baby Doll”
Eileen Heckart, “The Bad Seed”
Dorothy Malone, “Written on the Wind”
Mercedes McCambridge, “Giant”
Patty McCormack, “The Bad Seed”

Jo Van Fleet “East of Eden” (1955)

Betsy Blair, “Marty”
Peggy Lee, “Pete Kelly’s Blues”
Marisa Pavan, “The Rose Tattoo”
Jo Van Fleet, “East of Eden”
Natalie Wood, “Rebel Without a Cause”

Eva Marie Saint “On the Waterfront” (1954)

Nina Foch, “Executive Suite”
Katy Jurado, “Broken Lance”
Eva Marie Saint, “On the Waterfront”
Jan Sterling, “The High and the Mighty”
Claire Trevor, “The High and the Mighty”

Donna Reed “From Here to Eternity” (1953)

Grace Kelly, “Mogambo”
Geraldine Page, “Hondo”
Marjorie Rambeau, “Torch Song”
Donna Reed, “From Here to Eternity”
Thelma Ritter, “Pickup on South Street”

Gloria Grahame “The Bad and the Beautiful” (1952)

Εκείνη τη χρονιά, ήταν η πρώτη φορά που η βράβευση προβλήθηκε σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση.

Gloria Grahame, “The Bad and the Beautiful”
Jean Hagen, “Singin’ in the Rain”
Colette Marchand, “Moulin Rouge”
Terry Moore, “Come Back, Little Sheba”
Thelma Ritter, “With a Song in My Heart”

 

 

Kim Hunter “A Streetcar Named Desire” (1951)

Joan Blondell, “The Blue Veil”
Mildred Dunnock, “Death of a Salesman”
Lee Grant, “Detective Story”
Kim Hunter, “A Streetcar Named Desire”
Thelma Ritter, “The Mating Season”

Josephine Hull “Harvey” (1950)

Hope Emerson, “Caged”
Celeste Holm, “All About Eve”
Josephine Hull, “Harvey”
Nancy Olson, “Sunset Boulevard”
Thelma Ritter, “All About Eve”

Mercedes McCambridge “All the King’s Men” (1949)

Ethel Barrymore, “Pinky”
Celeste Holm, “Come to the Stable”
Elsa Lanchester, “Come to the Stable”
Mercedes McCambridge, “All the Kings’s Men”
Ethel Waters, “Pinky”

Claire Trevor “Key Largo” (1948)

Barbara Bel Geddes. “I Remember Mama”
Ellen Corby, “I Remember Mama”
Agnes Moorehead, “Johnny Belinda”
Jean Simmons, “Hamlet”
Claire Trevor, “Key Largo”

Celeste Holm “Gentleman’s Agreement” (1947)

Ethel Barrymore, “The Paradine Case”
Gloria Grahame, “Crossfire”
Celeste Holm, “Gentleman’s Agreement”
Marjorie Main, “The Egg and I”
Anne Revere, “Gentleman’s Agreement”

Anne Baxter “The Razor’s Edge” (1946)

Ethel Barrymore, “The Spiral Staircase”
Anne Baxter, “The Razor’s Edge”
Lillian Gish, “Duel in the Sun”
Flora Robson, “Saratoga Trunk”
Gale Sondergaard, “Anna and the King of Siam”

Anne Revere “National Velvet” (1945)

Eve Arden, “Mildred Pierce”
Ann Blythe, “Mildred Pierce”
Angela Lansbury, “The Picture of Dorian Gray”
Joan Lorring, “The Corn is Green”
Anne Revere, “National Velvet”

Ethel Barrymore “None but the Lonely Heart” (1944)

Ethel Barrymore, “None but the Lonely Heart”
Jennifer Jones, “Since You Went Away”
Angela Lansbury, “Gaslight”
Aline MacMahon, “Dragon Seed”
Agnes Moorehead, “Mrs. Parkington”

Katina Paxinou “For Whom the Bell Tolls” (1943)

Gladys Cooper, “The Song of Bernadette”
Paulette Goddard, “So Proudly We Hail!”
Katina Paxinou, “For Whom the Bell Tolls”
Anne Reverem, “The Song of Bernadette”
Lucile Watson, “Watch on the Rhine”

Teresa Wright “Mrs. Miniver” (1942)

Gladys Cooper, “Now, Voyager”
Agnes Moorehead, “The Magnificent Ambersons”
Susan Peters, “Random Harvest”
May Whitty, “Mrs. Miniver”
Teresa Wright, “Mrs. Miniver”

Mary Astor “The Great Lie” (1941)

Sara Allgood, “How Green Was My Valley”
Mary Astor, “The Great Lie”
Patricia Collinge, “The Little Foxes”
Teresa Wright, “The Little Foxes”
Margaret Wycherly, “Seargant York”

Jane Darwell “The Grapes of Wrath” (1940)

Judith Anderson, “Rebecca”
Jane Darwell, “The Grapes of Wrath”
Ruth Hussey, “The Philadelphia Story”
Barbara O’Neil, “All This, and Heaven Too”
Marjorie Rambeau, “Primrose Path”

 

Hattie McDaniel “Gone with the Wind” (1939)

Olivia de Havilland, “Gone with the Wind”
Geraldine Fitzgerals, “Wuthering Heights”
Hattie McDaniel, “Gone with the Wind”
Edna May Oliver, “Drums Along the Mohawk”
Maria Ouspenskaya, “Love Affair”

Fay Bainter “Jezebel” (1938)

Fay Bainter, “Jezebel”
Beulah Bondi, “Of Human Hearts”
Billie Burke, “Merrily We Live”
Spring Byington, “You Can’t Take It With You”
Miliza Korjus, “The Great Waltz”

Alice Brady “In Old Chicago” (1937)

Alice Brady, “In Old Chicago”
Andrea Leeds, “Stage Door”
Anne Shirley, “Stella Dallas”
Claire Trevor, “Dead End”
May Whitty, “Night Must Fall”

Gale Sondergaard “Anthony Adverse” (1936)

Beulah Bondi, “The Gorgeous Hussy”
Alice Brady, “My Man Godfrey”
Bonita Granville, “These Three”
Maria Ouspenskaya, “Dodsworth”
Gale Sondergaard, “Anthony Adverse”