Θα πω το κλισέ αλλά είναι η αλήθεια πως δεν βλέπω ελληνική τηλεόραση.Όταν είδα τους συντελεστές του Milky Way όμως, της νέας σειράς του Mega, θεώρησα απαραίτητο πως πρέπει να δω το πρώτο επεισόδιο. Και δικαιώθηκα.
Η νεα σειρά «Milky Way» του Βασίλη Κεκάτου αφηγείται την ιστορία της 17χρονης Μαρίας, η οποία λαχταρά να φύγει μακριά από την αργόσυρτη επαρχιακή της πόλη και να ζήσει το «αθηναϊκό όνειρο».
Σκηνοθεσία, φωτογραφία, σκηνογραφία και μοντάζ, οι κλάδοι που αφορούν και την θεματολογία του site μας δηλαδή, ήταν όλα εξαιρετικά.
Και πως να μην ήταν δηλαδή όταν πίσω απο αυτές τις ειδικότητες κρύβονται άνθρωποι που έχουν δώσει τα καλύτερα δείγματα γραφής έως τώρα στον ελληνικό κινηματογράφο. Ας τους δούμε όμως έναν έναν.
Βασίλης Κεκάτος – Σκηνοθεσία Σενάριο
Ο Βασίλης Κεκάτος ειναι ο σκηνοθέτης της σειράς. Ένας εξαιρετικός νέος σκηνοθέτης γεννημένος το 1991 στην Κεφαλλονιά ο οποίος πρέπει να πούμε πως είναι ο πρώτος έλληνας που βραβεύθηκε με Χρυσό Φοίνικα Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους στις Κάννες το 2019 για την ταινία “Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς”. Να σημειώσουμε επίσης πως Χρυσό Φοίνικα ,το οικουμενικό βραβείο του Φεστιβάλ Καννών έχει κερδίσει μόνο ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος για την ταινία Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα το 1998 και ο Κώστας Γαβράς το 1982 για τον Αγνοούμενο.
Η πρώτη ταινία του Βασίλη Κεκάτου ονομάζεται Ανάδρομος γυρίστικε το 2015 και συμμετείχε στα Φεστιβάλ Δράμας και Νυχτών Πρεμιέρας.Το 2018 σκηνοθέτησε την ταινία Η σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν η οποία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Δράμας και βραβεύτηκε για το σενάριό της, τιμήθηκε στις Νύχτες Πρεμιέρας με το δεύτερο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και με το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ της Βιλερμπάν.
Το 2020 ο Βασίλης Κεκάτος σκηνοθέτησε και έγραψε το σενάριο για την ταινία μικρού μήκους «Όταν κοιμάσαι ο Κόσμος Αδειάζει», ύστερα από ανάθεση από το ίδρυμα Ωνάσης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι εκτός από τη σκηνοθεσία κινηματογράφου, ο Βασίλης Κεκάτος έχει ασχοληθεί με την καλλιτεχνική φωτογραφία, έχοντας πραγματοποιήσει φωτογράφιση για την ελληνική «Vogue».
Γιώργος Βαλσαμής – Διευθυντής Φωτογραφίας
O Γιώργος Βαλσαμής είναι φίλος του Βασίλη Κεκάτου και μαζί έκαναν τα πρώτα τους βήματα στον κινηματογράφο. Ξεκίνησε δουλεύοντας στις πρώτες ταινίες μικρού μήκους του Βασίλη Κεκάτου, αλλά και άλλων Ελλήνων σκηνοθετών. Γρήγορα άρχισε να συνεργάζεται με σκηνοθέτες εκτός Ελλάδας, όπως με τον Αιγύπτιο Σαμέχ Άλα και την ταϊβανεζοαμερικανίδα Φενγκ-ι Φιόνα Ρόαν. Το 2019 και το 2020, δύο μικρού μήκους ταινίες με διευθυντή φωτογραφίας τον Βαλσαμή, κέρδισαν διαδοχικούς Χρυσούς Φοίνικες στις Κάννες: “Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς” του Βασίλη Κεκάτου, και την επόμενη χρονιά το “Φοβάμαι να Ξεχάσω το Πρόσωπό σου” του Σαμέχ Άλα.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία στην οποία δούλεψε, το “American Girl”, τιμήθηκε με το βραβείο Φωτογραφίας στα Ασιατικά Golden Horse, και το μέλλον φαίνεται λαμπρό για ένα ακόμα ανερχόμενο ταλέντο του νέου ελληνικού σινεμά.
Ο Γιώργος γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στην Κεφαλονιά, όπου και μεγάλωσε. Ο αδερφός του παππού του είχε το θερινό σινεμά Broadway, στην Αγίου Μελετίου, στην Κυψέλη, και θυμάται ότι, μικρός, πήγαινε πάντα εκεί όταν ερχόταν στην Αθήνα. Με τον Βασίλη ήταν, και είναι, αδελφικοί φίλοι. «Μεγαλώσαμε μαζί, ήμασταν συμμαθητές από το Γυμνάσιο. Ήμασταν φίλοι πολύ πριν υπάρξει καν η σκέψη να ασχοληθούμε με το σινεμά. Μπορεί ο ένας να καταλάβει τι σκέφτεται ο άλλος χωρίς καν να μιλήσουμε. Έχουμε κοινή αισθητική και κοινές αναφορές στο σινεμά. Τις περισσότερες ταινίες που έχω δει στη ζωή μου τις έχω δει μαζί με τον Βασίλη».
Για τον Γιώργο η διεύθυνση φωτογραφίας είναι η οπτικοποίηση του οράματος του εκάστοτε σκηνοθέτη. «Να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι την ατμόσφαιρα της ταινίας, τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών και να τα αποτυπώνεις με τη βοήθεια του φωτός και του κάδρου. Αυτό είναι το πιο καλλιτεχνικό κομμάτι της διεύθυνσης φωτογραφίας. Το τεχνικό κομμάτι περιλαμβάνει τόσο πολλά, που δεν μπορούσα καν να φανταστώ όταν ξεκινούσα».
Το 2019, λίγο πριν βραβευτεί με τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, ο Βασίλης Κεκάτος είχε μιλήσει για τη συνεργασία και τη φιλία του με τον Βαλσαμή:
«Ο φωτογράφος της ταινίας ο Γιώργος Βαλσαμής είναι ο καλύτερός μου φίλος από την πρώτη γυμνασίου. Μεγαλώσαμε μαζί, αγαπιόμαστε βαθιά και νιώθω πάντα φοβερή ασφάλεια. Έκανε χρηματοοικονομικά, πήγε στην Ισλανδία ένα χρόνο και του άλλαξαν τα μυαλά και όταν γύρισε λέει, να κάνουμε σινεμά μαζί. Και λέω, πάμε! Αυτές είναι οι πρώτες του ταινίες. Δεν έχει κάνει πέντε ταινίες! Τώρα ξεκινάει».
Ενώ σε συνέντευξή του ο Βαλσαμής έιπε για την φωτογραφία: “Νομίζω πως αν κάποιος δεν ασχολείται επισταμένα με τον κινηματογράφο δεν είναι απίθανο να μην γνωρίζει ακριβώς το μερίδιο του διευθυντή φωτογραφίας σε μια ταινία. Μέχρι να γραφτώ στη σχολή ούτε κι εγώ ήξερα τη δουλειά ενός διευθυντή φωτογραφίας, νόμιζα ότι είναι εκείνος που στήνει την κάμερα και κάνει ένα ωραίο κάδρο. Τελικά, τα πάρα πολλά πράγματα που έχει να διαχειριστεί σε μία ταινία χωρίζονται για μένα σε δύο κομμάτια, στο καλλιτεχνικό και στο πιο τεχνικό, τα βρίσκω και τα δυο εξίσου σημαντικά”.
Λάμπης Χαραλαμπίδης – Μοντάζ
Όσοι ασχολούνται με το μοντάζ ειδικότερα στον κινηματογράφο είναι απίθανο να μη γνωρίζουν τον Λάμπη Χαραλαμπίδη. Παρά το μικρό της ηλικίας του έχει μοντάρει πάνω απο 30 μεγάλου μήκους ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ντοκιμαντέρ. Έχει συνεργάστει με μεγάλους έλληνες σκηνοθέτες όπως ο Κώστας Γαβράς στην ταινία “Ενήλικοι στο δωμάτιο” αλλά και ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος στην ταινία η «Αλλη Θάλασσα» που δυστυχώς δεν ολοκληρώθηκε μετά τον θανάσιμο τραυματισμό του σκηνοθέτη . Σημαντικές ταινίες που έχει μοντάρει ο Λάμπης Χαραλαμπιδης ειναι οι: Σμύρνη μου αγαπημένη, Ευτυχία, Το τανγκό των Χριστουγέννων,Τετάρτη 04:45, 1968 , Ο άνθρωπος του Θεού, Ουζερί Τσιτσάνης, και πολλές άλλες αλλά και ελληνικές σειρές όπως: Λούφα και παραλλαγή, Το Νησί, Άγρια Παιδιά κ.α.
Ο Λάμπης Χαραλαμπίδης είναι μια έντονα καλλιτεχνική προσωπικότητα, που γνωρίζει καλά την τέχνη του κινηματογράφου, συμμετέχοντας σε πάρα πολλές παραγωγές “πρώτης γραμμής” τα τελευταία χρόνια και σίγουρα ανήκει στους ανθρώπους που θα διαμορφώσουν το ελληνικό σινεμά τις επόμενες δεκαετίες.
Σε συνέντευξή του για το πως ξεκίνησε είχε πει:
“Ο λόγος που ασχολήθηκα με το μοντάζ έχει να κάνει με τη μητέρα μου. Από μικρός έβλεπα τηλεόραση, γιατί γεννήθηκα στην εποχή της τηλεόρασης και του VHS, με τον «CONAN», τον «BLADE RUNNER» και όλη αυτή την επανάσταση του σινεμά. Πήγαινα και έβλεπα τηλεόραση από πολύ κοντά ξαπλωμένος μπρούμυτα στο πάτωμα σε απόσταση ενός μέτρου. Η μητέρα μου διέκρινε την αγάπη μου για την τηλεόραση και λίγο πριν δώσω Πανελλήνιες με πήγε στη Σχολή Χατζίκου. Εγώ συγκινήθηκα, έβαλα τα κλάματα και της είπα «Μαμά, σε ευχαριστώ. Αυτό θέλω να κάνω.”
Κωνσταντίνος Σκουρλέτης – Art Director
O Κωνσταντίνος Σκουρλέτης είναι σκηνογράφος, ενδυματολόγος και εικαστικός. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Συμμετείχε σε διάφορα καλλιτεχνικά εργαστήρια όπως το Action Calling της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Ματσεράτας (Ιταλία), στο Inspire 2013 – Metamorphosis και στο Inspire 2014 – Effective Spaces που πραγματοποίησε στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Έχει παρουσιάσει δουλειά του στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, στο ΤAF κ.α. Είναι μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας bijoux de kant. Ως σκηνογράφος έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, με το Θέατρο του Νέου Κόσμου κ.ά.