Το φεστιβάλ Βερολίνου ανακοίνωσε τους πρώτους του τίτλους και ανάμεσα τους δύο μεγάλου μήκους ελληνικές ταινίες στο Πανόραμα 2020 με θεματική (Un)common Grounds.

Πρόκειται για το μεταμοντέρνο γουέστερν “Digger” του Τζώρτζη Γρηγοράκη στο οποίο πρωταγωνιστούν ο Βαγγέλης Μουρίκης, ο Αργύρης Πανταζάρας και η Σοφία Κόκκαλη και είναι συμπαραγωγή Ελλάδας – Γαλλίας.

Είναι η ιστορία ενός άντρα, του αινιγματικού, μοναχικού ερημίτη Νικήτα, που ζει και δουλεύει μόνος σε μια φάρμα στη μέση ενός ορεινού δάσους που η πινακίδα στην πύλη της γράφει “Πουθενά”. Τα τελευταία χρόνια παλεύει με έναν εχθρό που διαταράσσει την πλούσια άγρια φύση στο βουνό, μια εταιρεία εξόρυξης χρυσού που επεκτείνεται επιθετικά και απειλεί τον ίδιο και την περιουσία του. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται από το πουθενά με την απρόσμενη επιστροφή του γιου του μετά από 20 χρόνια, ο οποίος έρχεται να διεκδικήσει το μερίδιό του από τη φάρμα που κληρονόμησε μετά το θάνατο της μητέρας του.  Ο Νικήτας δεν αποδέχεται το γιό του αλλά εκείνος εγκαθίσταται στην πίσω αυλή και αρνείται να φύγει και σιγά-σιγά πατέρας και γιός γίνονται εχθροί που ζουν στο ίδιο σπίτι. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, σκάβοντας βαθειά μέσα στη λάσπη για να επανασυνδεθούν με το παρελθόν τους και να βρουν που ανήκουν.

Η ταινία κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου.

 

Η δεύτερη ταινία που διαγωνίζεται στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου είναι το Pari του Ελληνο-ιρανού σκηνοθέτη Siamak Etemadi σε συμπαραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας, Ολλανδίας και Βουλγαρίας με τους Melika Foroutan, Shahbaz Noshir, Σοφία Κόκκαλη, Αργύρη Πανταζάρα και Λένα Κιτσοπούλου.

Η ταινία κάνει και αυτή την παγκόσια πρεμιέρα της στο Πανόραμα του Φεστιβάλ και αφηγείται την ιστορία μιας 40χρονης Ιρανής, της Pari που αναζητά τον γιο της, ο οποίος ήρθε για σπουδές στην Αθήνα και εξαφανίστηκε.  Η αναζήτηση αυτή θα την οδηγήσει σε ένα ταξίδι από τις σκοτεινότερες γωνιές της πόλης και τα απόκρυφα βάθη του ίδιου της του εαυτού ως την τελική απελευθέρωσή της.




Leave a comment