Άλλο ένα Φεστιβάλ Δράμας, με πολύ ωραίες ταινίες, έφτασε στο τέλος του και νομίζουμε πως θα πρέπει να κάνουμε μια ξεχωριστή αναφορά στους Διευθυντές Φωτογραφίας που βραβεύτηκαν για την καλλιτεχνική τους ματιά.

Πολύ ανεβασμένο το επίπεδο στο 46ο Φεστιβάλ Δράμας ΄σε όλους τους τομείς αλλά και ειδικότερα στον κλάδο μας, την φωτογραφία. Είδαμε πάρα πολύ ωραίες εικόνες σε πολλές ταινίες με άποψη στο κάδρο και εξαιρετικό φωτισμό.

Μανού Τιλίνσκι

Στην κύρια κατηγορία στο Εθνικό Διαγωνιστικό νικητής ήταν ο γνωστός και αγαπημένος κινηματογραφιστής Μανού Τιλίνσκι για την φωτογραφία του στην ταινία Midnight Skin σε σκηνοθεσία Μανώλη Μαυρή.

Μια φωτογραφία υψηλού επιπέδου, αισθητικά και τεχνικά άρτια που σε κάθε κάδρο της αναδεικνύει την ιδιαίτερη αισθητική του σκηνοθέτη και ταξιδεύει το θεατή σ’ένα κόσμο που κινείται μεταξύ ρεαλιστικού, μεταφυσικού, ονειρικού και υποσυνείδητου.

Το βραβείο συνοδεύει ένα Crew United Pass, μία 5-ετής δωρεάν συνδρομή ως Premium Μέλος στην πλατφόρμα της Crew United.

Στο Midnight Skin o Μανού Τιλίνσκι και η ομάδα του χρησιμοποίησαν την Alexa mini LF και φακούς τους Vantage OneFour Large Format. Το aspect της ταινίας είναι 1.85 DCI

Ο Manu Tilinski γεννήθηκε το 1983 στο Βερολίνο, από πατέρα Γερμανό και μητέρα Ουγγαρέζα Ελληνικής καταγωγής. Σε ηλικία τριών ετών μετακόμισε μαζί με την μητέρα του Ζωή στην Αθήνα, όπου και μεγάλωσε. Από πολύ μικρός βρέθηκε μέσα στον κινηματογραφικό κόσμο. Αφού εργάστηκε λίγο καιρό ως μοντέρ, κατάλαβε ότι ήθελε να στραφεί προς τη φωτογραφία.

Έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές ταινίες και ως camera operator και ως Διεθυντής Φωτογραφίας και να σημειωσουμε πως στο φετινό Φετινό Φεστιβάλ Δράμας ήταν φωτογράφος και στο Short Draft του Σπύρου Παπασπύρου.

Γιώργος Καραβούλιας 

Η επόμενη κατήγορία είναι το Εθνικό Σπουδαστικό και το βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας «Ντίνος Κατσουρίδης» ‬‬‬‬‬‬‬‬‬ κέρδισε ο  Γιώργος Καραβούλιας για την ταινία Πώς να Ανάψεις Τσιγάρο Χωρίς να Καείς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Σπανουδάκη.

Υποδειγματική χρήση του φωτισμού, ιδιαίτερα στα πλάνα των ερωτικών σκηνών που αναδεικνύουν την δύναμη της σάρκας και τον επιτυχή συνδυασμό του τεχνητού και φυσικού φωτισμού.

Το βραβείο συνοδεύεται από πλήρη τεχνική κάλυψη για την παραγωγή της επόμενης ταινίας του φωτογράφου, προσφορά της οικογένειας Κατσουρίδη. 

Επίσης, συνοδεύεται από ένα 6μηνο συμβόλαιο έμμισθης πρακτικής άσκησης (Internship) στην εταιρεία Green Pixel.

 

Στην ερώτηση για τον εξοπλισμό, που χρησιμοποίησε ο Γιώργος Καραβούλιας στην ταινία, μας έγραψε:

“Μεγαλώνοντας με μια Canon f1 και αντλώντας έμπνευση από εξώφυλλα βινυλίου, πάντα είχα μια αδυναμία στο vintage γυαλί και το αναλογικό στοιχείο. Διαβάζοντας το σενάριο του Κώστα μαζί με το moodboard, κατέληξα ότι η σειρά cinealta 35mm,50mm,85mm) σε συνδυασμό με τη Sony fx30, θα ήταν τα ιδανικά μέσα για να πούμε την ιστορία μας. Φωτομετρωντας τα φώτα μας και δημιουργώντας τεχνίτες σκιές στα κάδρα μας με αμερικανες και αμέτρητα gobo arms, φαινομενικά σιδερένια τερατουργηματα δημιούργησαν τον φωτισμό και την εικόνα που ξεχώρισαν την ιστορία μας στο φετινό φεστιβάλ.”

Σωτήρης Τζατζάκης

Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει

Σταθερά προσηλωμένη η εικόνα του στις ιδιαίτερες ανάγκες του σεναρίου της ταινίας. Ο φακός καταγράφει το ζεστό καλοκαιρινό φως, τις ακτίνες του ήλιου και τις σκιές, τα έντονα χρώματα. Ακολουθεί τα παιδιά, τους ήρωες της ταινίας, στα παιχνίδια δίπλα και μέσα στη θάλασσα. Το 4:3 κάδρο μάς οδηγεί στη νοσταλγία εικόνων και σε αναμνήσεις από τα παιδικά και ανέμελά μας χρόνια. 

Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει

Η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών / GSC, για άλλη μια χρονιά, με χαρά συμμετέχει στο Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Δράμας. Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον την εξέλιξη της οπτικής αφήγησης στον κινηματογράφο και ιδιαίτερα στα φεστιβάλ, όπως και αυτό της Δράμας όπου συμμετέχουν άξιοι και έμπειροι συνάδελφοι, αλλά και πολλοί νέοι. Σε ένα τέτοιο νέο κινηματογραφιστή καλούμαστε να δώσουμε και φέτος το βραβείο μας για την καλύτερη Κινηματογράφηση. Ο έπαινος της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών / GSC συνοδεύεται από έπαθλο αξίας 2.000 ευρώ, προσφορά του εργαστηρίου επεξεργασίας εικόνας ΑΝ-ΜΑΡ Film Lab σε υπηρεσίες Color Correction και DCP για την επόμενη ταινία του βραβευμένου κινηματογραφιστή 

Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει

Ο Σωτήρης Τζατζάκης γεννήθηκε το 1995 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του τμήματος Διευθυντών Φωτογραφίας της Σχολής Σταυράκου. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως Διευθυντής Φωτογραφίας αλλά και σε διάφορα πόστα του camera department διάφορων παραγωγών. “Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει” είναι η πιο πρόσφατη δουλειά του και αποτελεί συνέχεια της συνεργασίας του με τον -φίλο και σκηνοθέτη της ταινίας- Αστέρη Τζιώλα. Η προηγούμενη δουλειά τους ” Όταν έχασε η Νύχτα” έκανε πρεμιέρα στο 27ο Φεστιβάλ κινηματογράφου του Σεράγεβο.

Όσο για τον εξοπλισμό, η κάμερα που επιλεχθηκε για τη συγκεκριμη ταινία είναι η Red Komodo, για την ευελιξία που έδινε στο στήσιμο αλλα και τον χειρισμό. Οι φακοι είναι οι Leica Summicron-R, μονταρισμένοι φωτογραφικοί φακοί από τα ’70s.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ξανά το εξαιρετικό επίπεδο των φετινών ταινιών στην Δράμα και είμαι σίγουρος πως θα ήταν πολύ δύσκολο το έργο των επιτροπών για την επιλογή των βραβείων. Μιας και δεν είναι δυνατόν να αναφερθούμε ξεχωριστά σε όλους τους φωτογράφους που μας άρεσε η εικόνα τους, ας δούμε μερικά καρέ που ξεχωρίσαμε από διάφορες ταινίες του φετινού φεστιβάλ.

Λευκά Χριστούγεννα 1948 – DοP: Μιχάλης Γκατζόγιας
Παρακαλώ περιμένετε – DoP: Δημήτρης Λαμπρίδης
Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει – DoP: Σωτήρης Τζατζάκης
Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει – DoP: Σωτήρης Τζατζάκης
Ανορθόδοξος – DoP: Γιώργος Κουτσαλιάρης
Διάβαση – DοP: Γιάννης Καραμπάτσος
Διάβαση – DοP: Γιάννης Καραμπάτσος
Λευκά Χριστούγεννα 1948 – DοP: Μιχάλης Γκατζόγιας

 

Πώς να ανάψεις τσιγάρο χωρίς να καείς – DoP:  Γιώργος Καραβούλιας
Midnight Skin – DoP: Manu Tilinski
Short Draft – DοP: Manu Tilinski
Αρκουδότρυπα – DoP: Αρσινόη Πηλού
Αριζόνες – DoP: Γιώργος Βαλσαμής
Αριζόνες – DoP: Γιώργος Βαλσαμής
Days of a lilac summer – Asimina Lydia Dionysopoulou
Days of a lilac summer – Asimina Lydia Dionysopoulou
Λευκά Χριστούγεννα 1948 – DοP: Μιχάλης Γκατζόγιας
Η παρέλαση – DoP: Fili Olsefski
Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει – DoP: Σωτήρης Τζατζάκης
Buffer zone – DoP: Anna MacDonald
Short Draft – DοP: Manu Tilinski
Αρκουδότρυπα – DoP: Αρσινόη Πηλού
Εάν σου πω τις αναμνήσεις μου – DoP: Γιώργος Φρέντζος

Οι μονόκεροι υπάρχουν – DoP: Γιώργος Μόκας
Τέλη Αυγούστου – DoP: Γιώργος Κουτσαλιάρης
Phalène
Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει – DoP: Σωτήρης Τζατζάκης
Ο Κλέφτης – DoP: Κώστας Χρονόπουλος Nielsen
Πώς να ανάψεις τσιγάρο χωρίς να καείς – DoP:  Γιώργος Καραβούλιας
Πώς να ανάψεις τσιγάρο χωρίς να καείς – DoP:  Γιώργος Καραβούλιας
Παλίρροια – DoP: Γιάννης Σιμος
Αποχαιρετισμοί – DoP: Σαββίνα Σαμιώτη
Midnight Skin – DoP: Manu Tilinski
Midnight Skin – DoP: Manu Tilinski
Διάλεξε Χέρι – DoP: Γιώργος Παπανδρικόπουλος
Ulises – DoP: Paula Quiroga
Πλευρά – DoP: Γιάννης Καραμπάτσος
Διάβαση – DοP: Γιάννης Καραμπάτσος
Firebug – DoP: Πέτρος Νούσιας
Αθαλάσσα – DoP: Νικόλας Στυλιανού
Παλίρροια – DoP: Γιάννης Σιμος
Little Doggie – DoP: Γιούρι Χαριτίδης
Αερολίν – DoP: Davor Marenjak
Wings – DoP: Γιώργος Φρέντζος
SameOld – DoP: Norm Li
Ανορθόδοξος – DoP: Γιώργος Κουτσαλιάρης

Little Doggie – DoP: Γιούρι Χαριτίδης
A piece of liberty – Dop: Γιάννης Καραμπάτσος
Κέτσαπ Στη Μουστάρδα Σου – DoP: Αρσινόη Πηλού




Leave a comment