Η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών ανακοίνωσε τις τελικές υποψηφιότητες για τα Βραβεία Όσκαρ 2024 με την 96η Τελετή Απονομής της υψηλότερης διάκρισης στη βιομηχανία του κινηματογράφου να λαμβάνει χώρα την Κυριακή 10 Μαρτίου, με το “Poor Things” του Γιώργου Λάνθιμου να συγκεντρώνει 11 υποψηφιότητες.

Το “Οπενχάιμερ” συγκέντρωσε, όπως ήταν βέβαιο, τις περισσότερες υποψηφιότητες, 13 στο σύνολο, ανάμεσα στις οποίες Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, τρία ερμηνευτικά, και μια σειρά από τεχνικά βραβεία. Η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν δεν εμφάνισε απώλειες σε καμία κατηγορία και φαίνεται να επιβεβαιώνει την ισχύ που έχει αναπτύξει από όλα τα ως τώρα βραβεία, που το τοποθετούν ως απόλυτο φετινό φαβορί.

Η χρονιά σε μεγάλο βαθμό φαινόταν πως θα δει 4 ταινίες με 10+ υποψηφιότητες να αναμετρώνται τόσο στις μεγάλες όσο και στις τεχνικές κατηγορίες, όμως στις τελικές υποψηφιότητες έχουμε μικρές εκπλήξεις που αλλάζουν ελαφρώς τα δεδομένα. Όπως γράφαμε και το πρωινό μετά τις Χρυσές Σφαίρες, στα βραβεία μάλλον δεν έχει και πολύ νόημα να μιλάμε για “Barbenheimer” φαινόμενο, μιας και η δυναμική του “Barbie” τελικά δεν είναι όσο σαρωτική αναμενόταν: Η ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ έφτασε τις 8 υποψηφιότητες χάνοντας όμως σημαντικές κατηγορίες (όπως την Σκηνοθεσία και τον Α’ Γυναικείο Ρόλο για τη Μάργκο Ρόμπι, αλλά και τεχνικές όπως το Μακιγιάζ). Σημαντική όμως η υποψηφιότητα της Αμέρικα Φερέρα στον Β’ Γυναικείο Ρόλο, για μια fan favorite εμφάνιση με μια σκηνή-κλειδί της ταινίας.

Αντιθέτως, λίγο πολύ μεγιστοποίησε τις υποψηφιότητές του το “Poor Things” του Γιώργου Λάνθιμου που προτάθηκε σε 11 κατηγορίες ανάμεσα στις οποίες Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο και δύο ερμηνευτικά (Έμμα Στόουν και Μαρκ Ράφαλο). Αμέσως μετά ακολουθούν οι “Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού” του Μάρτιν Σκορσέζε με 10, έχοντας όμως χάσει απρόσμενα και κάπως σοκαριστικά τη θέση του στο Διασκευασμένο Σενάριο, αλλά και στον Α’ Ανδρικό Ρόλο (ΝτιΚάπριο).

Από την άλλη, έχει ενδιαφέρον να κοιτάξουμε στις ταινίες που έκαναν είτε καλύτερη εμφάνιση από αυτή που περιμέναμε, είτε κινήθηκαν στο άνω όριο των δυνατοτήτων τους. Οι 7 υποψηφιότητες του “Maestro” είναι μια εξαιρετική εμφάνιση, αλλά ο αληθινός θρίαμβος προέρχεται από τις δύο μη αγγλόφωνες ταινίες που πήραν τα τοπ βραβεία των Καννών: Η “Ανατομία Μιας Πτώσης” της Ζιστίν Τριέ και η “Ζώνη Ενδιαφέροντος” του Τζόναθαν Γκλέιζερ απέσπασαν από 5 υποψηφιότητες η κάθε μία.

Κι οι δύο ταινίες προτάθηκαν για Ταινία, Σκηνοθεσία (κλείνοντας έτσι μια εντυπωσιακή πεντάδα μαζί με τους Νόλαν, Σκορσέζε και Λάνθιμο), Σενάριο και Μη Αγγλόφωνο Φιλμ, ενώ η “Ανατομία” προτάθηκε ακόμα για Α’ Γυναικείο Ρόλο (Σάντρα Χούλερ) και η “Ζώνη” για Ήχο. Στις 5 υποψηφιότητες έφτασαν και τα “Παιδιά του Χειμώνα” του Αλεξάντερ Πέιν, αλλά και το “American Fiction” που φαίνεται πως κερδίζει έδαφος και αρέσει όλο και περισσότερο.

Μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις ακόμα:

*Η Γαλλία επέλεξε να μην στείλει στα Όσκαρ την “Ανατομία Μιας Πτώσης” παρά το Χρυσό Φοίνικα (πολιτικοί οι λόγοι, εικάζουν πολύ, μιας και η σκηνοθέτης καταφέρθηκε δημόσια ενάντια στον Μακρόν στον ευχαριστήριο λόγο της στις Κάννες), στέλνοντας αντ’αυτού το “Στη Φωτιά” που δεν προτάθηκε καν (μια υπέροχη ταινία, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση). Το αποτέλεσμα είναι πως η “Ανατομία” έχει προταθεί για 5 Όσκαρ, όμως η Γαλλία απουσιάζει τελείως από την κατηγορία Μη Αγγλόφωνου Φιλμ.

*Ο Ρόμπερτ ΝτεΝίρο έσπασε το ρεκόρ της Κάθριν Χέμπορν για τη μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στην πρώτη και την πιο πρόσφατη υποψηφιότητα: 48 χρόνια ήταν η απόσταση για την Χέπμορν, 49 χρόνια απόσταση πέτυχε σήμερα ο ΝτεΝίρο.

*Στις υποψηφιότητες για Καλύτερα Εφέ συναντάμε και την γιαπωνέζικη επιτυχία “Godzilla Minus One”.

*Ο Κόλμαν Ντομίνγκο που προτάθηκε για Α’ Ανδρικό Ρόλο για το “Rustin”, γίνεται μόλις ο δεύτερος ανοιχτά γκέι ηθοποιός που προτείνεται για Όσκαρ ερμηνείας παίζοντας ανοιχτά γκέι ρόλο. Η πρώτη και μοναδική ως τώρα(!) φορά που είχε συμβεί αυτό ήταν πριν 26(!!) χρόνια, με τον Ίαν ΜακΚέλεν για το “Gods and Monsters”.

*Με την υποψηφιότητά της για το “Nyad” στον Β’ Γυναικείο Ρόλο, η Τζόντι Φόστερ είναι υποψήφια για Όσκαρ ξανά, για πρώτη φορά μετά από 29 χρόνια.

*Ο Τζον Γουίλιαμς επεκτείνει δύο ρεκόρ που ήδη κατείχε με την υποψηφιότητά του για τη μουσική του νέου “Ιντιάνα Τζόουνς”: Περισσότερες υποψηφιότητες (54) και γηραιότερος υποψήφιος (91).

*Το “Asteroid City” του Γουές Άντερσον δεν βρήκε καθόλου αγάπη, ούτε καν στις τεχνικές κατηγορίες, όμως είναι πολύ πιθανό πως ο σκηνοθέτης θα πάρει το πρώτο του Όσκαρ καθώς προτάθηκε για Ταινία Μικρού Μήκους (“Henry Sugar”).

Το μεγάλο ερώτημα τώρα φαίνεται πως είναι: Η βραδιά των Όσκαρ θα δει τις κατηγορίες να μοιράζονται ή θα δούμε έναν μεγάλο μονόλογο του “Οπενχάιμερ”;

Οι υποψηφιότητες έχουν ως εξής:

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

American Fiction
Ανατομία μιας Πτώσης
Barbie
Τα Παιδιά του Χειμώνα
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Maestro
Οπενχάιμερ
Περασμένες Ζωές
Poor Things
Ζώνη Ενδιαφέροντος

Όσκαρ 2024: ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Ζιστίν Τριέ, Ανατομία μιας Πτώσης
Μάρτιν Σκορσέζε, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Κρίστοφερ Νόλαν, Οπενχάιμερ
Γιώργος Λάνθιμος, Poor Things
Τζόναθαν Γκλέιζερ, Ζώνη Ενδιαφέροντος

Όσκαρ 2024: Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Μπράντλεϊ Κούπερ, Maestro
Κόλμαν Ντομίνγκο, Rustin
Πολ Τζιαμάτι, Τα Παιδιά του Χειμώνα
Κίλιαν Μέρφι, Οπενχάιμερ
Τζέφρι Ράιτ, American Fiction

Όσκαρ 2024: Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Ανέτ Μπένινγκ, Nyad
Λίλι Γκλάντστοουν, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Σάντρα Ούλερ, Ανατομία μιας Πτώσης
Κάρεϊ Μάλιγκαν, Maestro
Έμα Στόουν, Poor Things

Όσκαρ 2024: Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, American Fiction
Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ., Οπενχάιμερ
Ράιαν Γκόσλινγκ, Barbie
Μαρκ Ράφαλο, Poor Things

Όσκαρ 2024: Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Έμιλι Μπλαντ, Οπενχάιμερ
Ντανιέλ Μπρουκς, The Color Purple
Αμέρικα Φερέρα, Barbie
Τζόντι Φόστερ, Nyad
Ντε’Βάιν Τζόι Ράντολφ, Τα Παιδιά του Χειμώνα

Όσκαρ 2024: ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Ανατομία μιας Πτώσης
Τα Παιδιά του Χειμώνα
Maestro
May December
Περασμένες Ζωές

Όσκαρ 2024: ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

American Fiction
Barbie
Οπενχάιμερ
Poor Things
Ζώνη Ενδιαφέροντος

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ

Io Capitano (Italy)
Perfect Days (Japan)
Στο Γραφείο των Καθηγητών (Germany)
Η Κοινωνία του Χιονιού (Spain)
Ζώνη Ενδιαφέροντος (UK)

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

El Conde
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Maestro
Οπενχάιμερ
Poor Things

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ

Ανατομία μιας Πτώσης
Τα Παιδιά του Χειμώνα
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Οπενχάιμερ
Poor Things

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ

Barbie
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Ναπολέων
Οπενχάιμερ
Poor Things

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ

Barbie
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Ναπολέων
Οπενχάιμερ
Poor Things

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ / ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ

Golda
Maestro
Οπενχάιμερ
Poor Things
Η Κοινωνία του Χιονιού

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

American Fiction
Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου
Οπενχάιμερ
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Poor Things

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

The Fire Inside (Flamin’ Hot)
I’m Just Ken (Barbie)
It Never Went Away (American Symphony)
Wahzhazhe (A Song For My People) (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού)
What Was I Made For (Barbie)

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΗΧΟΣ

Ο Δημιουργός
Maestro
Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση
Οπενχάιμερ
Ζώνη Ενδιαφέροντος

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ

Ο Δημιουργός
Godzilla Minus One
Οι Φύλακες του Γαλαξία Vol. 3
Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση
Ναπολέων

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

Το Αγόρι και ο Ερωδιός
Στο Στοιχείο τους
Nimona
Robot Dreams
Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Bobi Wine: The People’s President
The Eternal Memory
Four Daughters
​To Kill a Tiger
20 Days in Mariupol

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Letter to a Pig
Ninety-Five Senses
Our Uniform
Pachyderme
War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko

Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

The After
Invincible
Knight of Fortune
Red, White and Blue
The Wonderful Story of Henry Sugar




Leave a comment