Μια σημαντική εφηβική ταινία με έντονο κοινωνικό πρόσημο, η Αντιγόνη της Sophie Deraspe από  το Καναδά, μια σύγχρονη αλληγορία της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, απέσπασε χθες βράδυ το μεγάλο βραβείο του 23ου  Φεστιβάλ Ολυμπίας.

Μια ορφανή έφηβη μετανάστρια στον Καναδά, η Αντιγόνη, άριστη μαθήτρια και πρότυπο πολίτη, βοηθά τον αδερφό της να δραπετεύσει από τη φυλακή, όταν αστυνομικοί σκοτώνουν εν ψυχρώ τον άλλο αδερφό τους  και  συλλαμβάνουν τον ίδιο. Καθώς ορθώνει το ανάστημά της απέναντι στην αστυνομία, τη δικαιοσύνη και το σωφρονιστικό σύστημα, κερδίζει την υποστήριξη των συνομηλίκων της, οι οποίοι κινητοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σαν ένας σύγχρονος χορός  της αρχαίας τραγωδίας. Η ταινία, που κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας στα Κρατικά βραβεία του Καναδά, εξασφάλισε στην Ελλάδα διανομή  από το Νεανικό Πλάνο.  Η «Αντιγόνη», κέρδισε μικρούς και μεγάλους συγκεντρώνοντας επίσης τα βραβεία των κριτικών επιτροπών των παιδιών (ηλικίας 13 +) και της ΟΚΛΕ.

Το βραβείο  καλύτερης σκηνοθεσίας κέρδισαν Οι μικροί  λύκοι του Samuel Kishi Leopo από τα Μεξικό, άλλη μια ταινία-γροθιά στο στομάχι, που αποδομεί το αμερικανικό όνειρο, υπό το πρίσμα δύο μκρών παιδιών: Δυο  αδερφάκια, ο Max και ο Leo, έχουν μόλις περάσει, μαζί με τη μητέρα τους Lucia, τα σύνορα από το Μεξικό προς τις ΗΠΑ, σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Τις άπειρες ώρες που, ολομόναχα, και κλεισμένα σε ένα άθλιο δωμάτιο, περιμένουν τη μαμά τους να επιστρέψει απ’ τη δουλειά, ονειρεύονται την υπόσχεση της ότι θα πάνε στη Ντίσνεϊλαντ: τη δική τους Γη της Επαγγελίας… Ο σκηνοθέτης Samuel Kishi Leopo «χτίζει» πάνω στις εμπειρίες της δικής του παιδικής ηλικίας και αφηγείται μια ιστορία μετανάστευσης εκρηκτικά επίκαιρη. Η ταινία απέσπασε το βραβείο Generation Kplus στην τελευταία  Μπερλινάλε. Οι «Μικροί λύκοι»  απέσπασαν επίσης το Ειδικό Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»

Los Lobos

Η ταινία Ο δικός μας χρόνος (Veronica Spedicati) από την Ιταλία για την σχέση ενός μικρού κοριτσιού και του πατέρα της που μοιάζει αγεφύρωτη, κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους  μυθοπλασίας, ενώ καλύτερη ταινία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους αναδείχτηκε Το μαργαριτάρι της ερήμου (Pushpendra Singh, Ινδία-Ν.Κορέα), μία ταινία που  κοιτάζει μέσα από τα μάτια ενός 12χρονου το οικουμενικό ζήτημα της αβέβαιης συνύπαρξης παραδοσιακής και σύγχρονης κουλτούρας.

Τα βραβεία καλύτερης παιδικής ερμηνείας απέσπασαν: ο Nikolas Kisker για τον ρόλο του Daniel στην ταινία Daniel ’16 του Δημήτρη Κουτσιαμπασιάκου, μια σημαντική ελληνική ταινία που απέσπασε και το Βραβείο “#ThisisEU – Ευρωπαϊκές αξίες” της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, και η Riva Krymalowski για το ρόλο της Anna στο Όταν ο Χίτλερ σκότωσε το ροζ κουνέλι (Caroline Link, Γερμανια-Ελβετία). Η ταινία της βραβευμένης με ‘Οσκαρ σκηνοθέτριας, που αγκαλιάστηκε από το ελληνικό κοινό, απέσπασε και το Βραβείο για μεγάλου μήκους ταινία της  Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου (ECFA).

Η Νοva, κορυφαίος πάροχος συνδυαστικών υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας και επικοινωνίας στην Ελλάδα, ήταν ο πάροχος της βραβευμένης ταινίας “When Hitler Stole Pink Rabbit” που έκανε πρόσφατα την τηλεοπτική πρεμιέρα της στα κανάλια Novacinema και είναι διαθέσιμη στους συνδρομητές της Nova και μέσω της υπηρεσίας Nova On Demand. Ευχαριστούμε τη Nova για την παραχώρηση της ταινίας.

 

ΑΥΛΑΙΑ

Λίγο αργότερα έπεσε η αυλαία του Φεστιβάλ, σε μια μικρή διαδικτυακή εκδήλωση που παρουσίασε  ένα παλιό «Ζιζάνιο»,  η ταλαντούχα ηθοποιός Νάνσυ Μπούκλη.

Το φετινό  φεστιβάλ Ολυμπίας, που για πρώτη φορά στην ιστορία του διεξήχθη διαδικτυακά, ξεπέρασε κάθε προσδοκία με soldout προβολές, όχι μόνο στις μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες των διαγωνιστικών του προγραμμάτων αλλά και σε αφιερώματα όπως αυτό στον σπουδαίο Τζιάνι Ροντάρι. Λόγω της αυξημένης ζήτησης, και των επιπλέον θεάσεων που κατάφεραν να εξασφαλίσουν οι συντελεστές από τους παραγωγούς των ταινιών, οι προβολές θα συνεχιστούν και σήμερα έως τα μεσάνυχτα στο online.olympiafilmfestival.gr. Ταυτόχρονα, συνεχίζονται πολλά από τα εργαστήρια του Φεστιβάλ, που απλώνει τη δράση του όλον τον χρόνο.

Η μεγάλη απήχηση του φεστιβάλ  σε όλη τη χώρα απέδειξε την μεγάλη δίψα του κόσμου για τον παιδικό και εφηβικό κινηματογράφο, κι έδωσε ιδέες και για μελλοντική εξακτίνωσή του, ακόμα και  όταν  θα επανέλθει με το καλό στο φυσικό του χώρο: τις αίθουσες του Πύργου και της Αμαλιάδας.

Στην εκδήλωση, χαιρετισμό απηύθυνε η μουσειοπαιδαγωγός και συντονίστρια των κριτικών επιτροπών Ειρήνη Δελιδάκη και ο εκπαιδευτής Νίκος Σταμπουλόπουλος .

Pearl ofthe desert

Παίρνοντας τον λόγο, ο περιφερειάρχης  Δυτικής Ελλάδας  Νεκτάριος Φαρμάκης, είπε: «Φτάσαμε λοιπόν και φέτος στους  τίτλους τέλους του Φεστιβάλ. Ήταν μια πρωτόγνωρη διοργάνωση σε μια πρωτόγνωρη χρονιά. Όμως, αυτή η διοργάνωση, που διεξήχθη φέτος με τη βοήθεια της τεχνολογίας, εκτός από πολύ επιτυχημένη, δημιούργησε κι ένα νέο πλάνο πολύ σημαντικό για τα επόμενα χρόνια: το διαδίκτυο συνέβαλε ώστε το Φεστιβάλ να εξακτινωθεί ακόμα περισσότερο, και να γίνει σημείο συνάντησης από όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας. Νομίζω λοιπόν πως είναι  μια παρακαταθήκη  που πρέπει να διατηρηθεί. Ωστόσο, επειδή ο κινηματογράφος δεν διηγείται μόνο ιστορίες, αλλά αποτελεί και τρόπο κοινωνικής συνάντησης, εύχομαι του χρόνου να συναντηθούμε και  πάλι, απαλλαγμένοι από τον φόβο της υγειονομικής απειλής. Η δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος, είναι η δύναμη που θα μας βοηθήσει όλους να βγούμε νικητές από την δοκιμασία που περνάμε. Και είναι η δύναμη αυτή που κάνει το Φεστιβάλ κάθε χρόνο και καλύτερο».

 

«Ένα ακόμα φεστιβάλ έφτασε στο τέλος του» είπε ο Βασίλης Γιαννόπουλος, αντιπεριφερειάρχης Ηλείας και πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ Ολυμπίας.

«Αφήνοντας ανάμεικτα συναισθήματα: από τη μία η χαρά της μεγάλης διαδικτυακής συμμετοχής, από την άλλη η λύπη της στέρησης της φυσικής παρουσίας. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίηση μου που το Φεστιβάλ κατόρθωσε υπό αντίξοες συνθήκες να αυξήσει σημαντικά την αναγνωρισιμότητά του,  κάτι  το οποίο αποδεικνύει τόσο η μεγάλη επισκεψιμότητα της επίσημης ιστοσελίδας του, όσο και  το πλήθος των online προβολών. Αξίζουν συγχαρητήρια στους καλλιτεχνικούς διευθυντές Δημήτρη Σπύρου και Νίκο Θεοδοσίου, και σε όσους εργάστηκαν αθόρυβα προκειμένου να πετύχουμε αυτό το άρτιο αποτέλεσμα. Καλή αντάμωση στην Ηλεία και τον Πύργο».

 

Το  Φεστιβάλ έκλεισε παραδοσιακά  ο καλλιτεχνικός διευθυντής  και ψυχή του φεστιβάλ Δημήτρης Σπύρου.  «Παρά την online διεξαγωγή του φετινού φεστιβάλ στην εικονική μας αίθουσα, εισπράξαμε την μεγάλη αγάπη του κόσμου, μέσα από θερμά μηνύματα και προτάσεις βελτίωσης. Το Φεστιβάλ έδειξε πως είναι ένας ζωντανός οργανισμός ακόμα και όταν γίνεται online, και φέτος το κοινό μας το συναντήσαμε μέσα από τις 350.000 επισκέψεις στις σελίδες μας, και τις 42.000 κρατήσεις  ταινιών που γίνανε μέχρι στιγμής-και συνεχίζουμε μέχρι και τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Η φυσική διεξαγωγή είναι πολύ σημαντική όμως αξιολογήσαμε πολλά πράγματα από αυτήν την online διαδικασία και θα κρατήσουμε κάποια στοιχεία. Ο μεγάλος  μας στόχος είναι η  μετεγκατάσταση του Φεστιβάλ στο νέο του χώρο στις αποθήκες του Αυτόνομου Σταφιδικού Οργανισμού (ΑΣΟ), στην καρδιά του Πύργου που θα στεγάσει όχι μόνο το Φεστιβάλ αλλά και το Κέντρο Ευρωπαϊκής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας. Είναι ένα στοίχημα για ολόκληρη την τοπική κοινωνία που έχει κατανοήσει την αναγκαιότητα αυτή.  Γιατί ο χώρος αυτός θα αγκαλιάσει κάθε είδους πρωτοβουλία των τοπικών δυνάμεων για τον σύγχρονο πολιτισμό,  αποτελώντας ένα βήμα έκφρασης για τους νέους και τη δημιουργική τους φαντασία, και θα βοηθήσει σημαντικά την ανάπτυξη της περιοχής. Συνεργαζόμαστε στενά με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τον σκοπό αυτό.  Και το όραμά μας συμμερίζονται όλοι οι δήμαρχοι, πολίτες και φορείς  της περιοχής, σε μια σπάνια σύμπνοια. Το ΥΠΠΟΑ,  η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο γενικός γραμματέας σύγχρονου πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης προσωπικά, αγκαλιάζουν με ενθουσιασμό τη δουλειά του Φεστιβάλ προς αυτήν την κατεύθυνση. Υποσχόμαστε ως φεστιβάλ, να κάνουμε το καλύτερο, όταν δημιουργηθεί ο χώρος αυτός, ώστε να προσελκύσουμε το διεθνές ενδιαφέρον.

Ήδη τα στελέχη του Φεστιβάλ αλλά και συνεργάτες του, εργαζόμεθα μεθοδικά και επίμονα στην παραγωγή περιεχομένου, έτσι ώστε όταν δημιουργηθεί ο χώρος να μπορεί να λειτουργήσει αμέσως με καινοτόμα προγράμματα που να μπορούν να προσελκύουν όχι μόνο κόσμο από όλη την Ελλάδα αλλά και από όλες τις χώρες της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου».

Our time

 

Δείτε αναλυτικά τα βραβεία:

 

Βραβεία Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής

ROCK DEMERS (πρόεδρος), WILKE BITTER, ΡΗΝΙΩ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ, PER ERICSSON, ELISE JALLADEAU, GLORIA MORANO, REMKE OOSTERHUIS, BECKY PARRY, LINA UŽKURAITYTE

 

Ο Covid-19 περιόρισε τις ζωές μας με έναν τρόπο που μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας είχαμε δει. Όλη η ουσία ενός φεστιβάλ που είναι η θέαση ταινιών σε κινηματογραφική αίθουσα, η επικοινωνία, η ανταλλαγή απόψεων και η επαφή δεν μπορούσε να υπάρξει με τον τρόπο που την ξέραμε. Δεν είναι όμως καιρός για να τα παρατήσουμε· αντιθέτως τώρα είναι που πρέπει να είμαστε περισσότερο επινοητικοί, προσαρμοστικοί, ανοιχτοί και έτσι χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και βλέποντας τις ταινίες σε μικρότερη οθόνη, ζήσαμε μια διαφορετική εμπειρία που σίγουρα θα θυμόμαστε, αλλά ελπίζουμε να μην χρειαστεί να επαναλάβουμε. Μπορεί να μη συναντηθήκαμε από κοντά, αλλά καταφέραμε να ανταλλάξουμε απόψεις, να αγαπήσουμε ταινίες, να πάρουμε ο ένας από τον άλλο. Χρωστάμε μια χειραψία και ίσως μια αγκαλιά και ευχαριστούμε από καρδιάς το Φεστιβάλ Ολυμπίας που κατάφερε να διεξάγει μια άψογη διαδικτυακή διοργάνωση. Του χρόνου από κοντά!

 

Καλύτερη Ταινία Μεγάλου Μήκους

  • Αντιγόνη / Antigone, Sophie Deraspe, 109’, Canada 2019

Μια γεμάτη ζωντάνια, πρωτότυπη, καλοφτιαγμένη ταινία, βαθιά ριζωμένη στο παρόν, παρότι είναι διασκευή ενός διαχρονικού αριστουργήματος της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

 

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας

  • Ο δικός μας χρόνος / Our time, Veronica Spedicati, 16’, Italy 2019

Για το υπαινικτικό μήνυμα ελπίδας μέσα σ’ ένα μελαγχολικό καλοκαίρι, που ο χρόνος περνάει μα οι στιγμές μένουν. Μια ταινία με αξιοσημείωτη σκηνοθεσία και όμορφες ερμηνείες.

 

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Κινουμένου Σχεδίου

  • Η πριγκίπισσα Λελέκα / Cornstalk, Anastasiia Zhakulina, 8΄, Russia, 2020

Για το χειραφετητικό μήνυμά της που παρουσιάζεται με χιούμορ και αισθητική δημιουργικότητα. Μια ταινία για το να είσαι διαφορετικός, να νιώθεις εκτός τόπου και να βρίσκεις το δρόμο σου στον κόσμο.

 

Η πριγκίπισσα Λελέκα / Cornstalk

 

Βραβείο Σκηνοθεσίας σε Ταινία Μεγάλου Μήκους / Best direction in a feature film award

  • Στον Samuel Kishi Leopo για την ταινία του Οι μικροί λύκοι / Los Lobos, 94’, Mexico 2019

Για τα εξαιρετικά του επιτεύγματα στη σκηνοθεσία της ταινίας Los Lobos. Δουλεύοντας με πρωτοεμφανιζόμενα παιδιά-ηθοποιούς και κατασκευάζοντας την ατμόσφαιρα της ταινίας με ιδιαίτερη ενσυναίσθηση, ο Leopo ζωντανεύει μια ιστορία γεμάτη ρεαλισμό και φαντασία, περιορισμό και αγάπη, με την οποία μπορούμε όλοι –ειδικά στην παρούσα συγκυρία– να ταυτιστούμε.

 

Βραβείο Σεναρίου σε Ταινία Μεγάλου Μήκους / Best screenplay in a feature film award

  • Στον Gaspar Scheuer για την ταινία του Ντελφίν / Delfin, 87΄, Argentina 2019

Ένα σενάριο, το οποίο τολμά να πραγματευτεί τον όμορφο αλλά σκοτεινό συναισθηματικό κόσμο ενός παιδιού, που κουβαλάει περισσότερες ευθύνες απ’ όσες του αναλογούν, υπογραμμίζοντας, ταυτόχρονα, τη σημασία της μουσικής και του ταξιδιού στη διαμόρφωση της προσωπικότητας.

 

Βραβείο Καλύτερης Παιδικής Ερμηνείας (κορίτσι)

  • Στην Riva Krymalowski για το ρόλο της Anna στην ταινία Όταν ο Χίτλερ σκότωσε το ροζ κουνέλι / When Hitler Stole Pink Rabbit, Caroline Link, 110’, Germany-Switzerland 2019

Μέσα από μία πειστική και καθηλωτική ερμηνεία, δίνει στο κοινό την ευκαιρία να βιώσει τόσο την ανεμελιά της παιδικής ηλικίας όσο και το αίσθημα της επερχόμενης απειλής σ’ έναν μισαλλόδοξο κόσμο.

 

Βραβείο Καλύτερης Παιδικής Ερμηνείας (αγόρι)

  • Στον Nikolas Kisker για τον ρόλο του Daniel στην ταινία Daniel ’16, Δημήτρης Κουτσιαμπασιάκος, 101΄, Greece 2020

Ακόμη και χωρίς πολλά λόγια, αυτός ο νεαρός ηθοποιός καταφέρνει να επικοινωνήσει με το κοινό και μας δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουμε αυτόν τον βλοσυρό έφηβο που ανοίγει την καρδιά του.

DANIEL_16

Ειδικές Μνείες

  • Στον Ezequiel Menalled για την μουσική του στην ταινία Ντελφίν / Delfin, Gaspar Scheuer, 87΄, Argentina Για την ευρηματική, θερμή, πρωτότυπη, δυνατή μουσική που προσθέτει πολύτιμα γεμάτα νόημα συναισθήματα στην ταινία.
  • Στην ταινία Επαναστάτες του καλοκαιριού / Summer Rebels (της Martina Saková, 92’, Germany-Slovakia 2020). Για τη ζωηρή ψυχαγωγική της αξία και τη διαπολιτισμική φιλία της. Είναι επίσης μια σπάνια κωμωδία που χρησιμοποιεί πολλά τραγούδια για να σχολιάσει τις πράξεις και τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών, ενώ είναι μια ταινία που στοχεύει ειδικά στο παιδικό κοινό.
  • Στην ταινία Αδελφές: Το καλοκαίρι που βρήκαμε τις υπερδυνάμεις μας / Sisters: The Summer We Found Our Superpowers, Arild Østin Ommundsen,  Silje Salomonsen, 77’, Norway, 2020. Αυτή η μαγευτική ταινία είναι πρωτότυπη στον τρόπο που εστιάζει σε δύο μικρές αδελφές που κάνουν το φυσικό περιβάλλον παιδική τους χαρά και ανακαλύπτουν τις δυνάμεις, την ευρηματικότητά τους και κυρίως τον πολύ ιδιαίτερο δεσμό μεταξύ τους.

 

Βραβεία Κριτικής Επιτροπής Kids & Docs (ντοκιμαντέρ)

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ (πρόεδρος), ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΚΕΠΕΛΗΣ, JOANNE SALMON, KIM SANG HWA, ANNE SCHULTKA

 

Θα θέλαμε, πρώτ’ απ’ όλα, να ευχαριστήσουμε τους διοργανωτές του Φεστιβάλ για την τιμή που μας έκαναν να είμαστε μέλη της Κριτικής Επιτροπής των ντοκιμαντέρ και για την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τόσες όμορφες ταινίες που προσφέρουν έμπνευση και προσεγγίζουν μια ποικιλία σημαντικών ζητημάτων σχετικά με τα παιδιά και για τα παιδιά και τους νέους σε ολόκληρο τον κόσμο. Το θέμα, η δημιουργική προσέγγιση και η μορφή των ντοκιμαντέρ που παρακολουθήσαμε κάλυπτε μεγάλο εύρος και το έργο της επιλογής δεν ήταν εύκολο. Δυστυχώς, λόγω των περιορισμών της πανδημίας δεν είχαμε τη δυνατότητα ως μέλη της κριτικής επιτροπής να συναντηθούμε και να συζητήσουμε επί μακρόν για τις ταινίες. Έπρεπε να περιοριστούμε σε λίγες συναντήσεις μέσω τηλεδιασκέψεων (που κι αυτές αποδείχτηκαν δύσκολες για δύο μέλη). Ωστόσο προσπαθήσαμε να είμαστε όσο δίκαιες γίνεται, λαμβάνοντας υπόψη τα ακόλουθα κύρια κριτήρια:

  • Ποια ταινία, συνολικά, μας έκανε την καλύτερη εντύπωση και άγγιξε την ψυχή μας.
  • Την απεικόνιση των παιδιών και τη σημασία, την παγκόσμια απήχηση των ζητημάτων που έθεταν.
  • Τη δημιουργική-αισθητική προσέγγιση του σκηνοθέτη.
  • Το μήνυμα που δίνεται προς το νεανικό κοινό.
  • Την εκπαιδευτική προοπτική των ταινιών σε φεστιβάλ και σχολεία.

 

Καλύτερη Ταινία Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους / Best feature documentary

  • Το μαργαριτάρι της ερήμου / Pearl of the Desert, Pushpendra Singh, 84’, India – South Korea 2019

Για τον επιδέξιο τρόπο που απεικονίζει την καθημερινή ζωή σ’ ένα παραδοσιακό χωριό της ερήμου, όπου η μουσική και η φύση παίζουν πρωταρχικό ρόλο. Η ταινία ακολουθεί από κοντά τον νεαρό πρωταγωνιστή που βιώνει αντιφατικά συναισθήματα και διλήμματα μεταξύ του παραδοσιακού του ρόλου ως τραγουδιστή και της φιλοδοξίας του να ανοιχτεί προς τον κόσμο. Πέρα από την πανέμορφη κινηματογράφηση, θεωρήσαμε ότι η ταινία είναι σημαντική επειδή κοιτάζει μέσα από τα μάτια ενός 12χρονου το οικουμενικό ζήτημα της αβέβαιης συνύπαρξης παραδοσιακής και σύγχρονης κουλτούρας.

 

Καλύτερη Ταινία Ντοκιμαντέρ μικρού & μεσαίου μήκους

  • Άσο / Asho, Jafar Najafi, 30’, Iran, 2019,

Η ταινία μάς έδωσε μια γερή ματιά στη ζωή ενός μοναδικού αγοριού και στην αγάπη του για τις ταινίες. Ισορρόπησε εξαιρετικά τη διαπλοκή των παλιότερων παραδόσεων  με τον νέο κόσμο και την εσωτερική σύγκρουση που μερικές φορές δημιουργεί στον νεαρό πρωταγωνιστή. Οι σκηνές ήταν υπέροχα κινηματογραφημένες και το κοινό καταφέρνει να γνωρίσει τον μοναδικό χαρακτήρα του Άσο.

 

Καλύτερη Σκηνοθεσία Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους

  • Στον Koichi Doi για την ταινία του Φωτιές την αυγή / Bonfire at Dawn, 72’, Japan 2019

Μια υπέροχη ματιά σε μια αρχαία παράδοση που μοιράζονται ένας πατέρας με τον γιο του. Η ταινία ήταν υπέροχα και ποιητικά δοσμένη, με σκηνές που δείχνουν τόσο σεβασμό για τη διατήρηση της παράδοσης, όσο και χαρά για το μοίρασμά της με την επόμενη γενιά.

Μπλε τα μάτια μου, πολύχρωμο το φόρεμά μου / Blue eyes and colorful my dress

Ειδικές Μνείες

  • Μπλε τα μάτια μου, πολύχρωμο το φόρεμά μου / Blue eyes and colorful my dress, Polina Gumiela, 55’, Bulgaria – Germany 2020

Για τον μοναδικό τρόπο που καταφέρνουμε να δούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός τρίχρονου κοριτσιού. Η ταινία είναι χάρμα οφθαλμών και προσφέρει σημαντική εικόνα για την αντίληψη του χώρου, των ανθρώπων και των σχέσεων σε αυτή την ηλικία.

 

  • For Me and Others Like Me / Για μένα και γι’ άλλους σαν εμένα, Sein Lyan Tun, 30’, Myanmar 2019

Ως κριτική επιτροπή, είδαμε πολλά ντοκιμαντέρ που ξεχωρίζουν, αλλά κανένα θέμα δεν μας άγγιξε περισσότερο από αυτό μιας νεαρής καλόγριας στη Μιανμάρ που θέλει να γίνει γιατρός για να βοηθήσει την κοινότητά της. Γι’ αυτό η επιτροπή αποφάσισε να απονείμει Ειδική Μνεία στην ταινία “Για μένα και γι’ άλλους σαν εμένα”. Ελπίζουμε με αυτή τη μνεία να ρίξουμε λίγο φως στην ιστορίας της Eaindras, λίγο φως που μακάρι να τη στηρίξει στην πάλη της για πρόσβαση στην εκπαίδευση.

 

Βραβεία Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής Νέων

ΣΟΦΙΑ ΑΓΑΛΙΩΤΗ (Ελλάδα), ALEX CHARLES HERLOFSEN (Νορβηγία), NAOMI HOFMAN (Γερμανία), EDMUND KRAJEWSKI (Πολωνία), NIKOLAAS MOOL (Ολλανδία), MORGAN NORBERY (Σουηδία), FLAVIA PETTERMANN (Καναδάς), ESTER JOSEFINA VANDASOVA (Τσεχία), ΑΡΤΕΜΙΣ ΖΙΟΥΒΑ (Ελλάδα)

 

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας

  • Ο λουστράκος / Shoe shiner, Andrés Gallegos, 17΄, Chile 2018

 

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων

  • Roberto, Carmen Córdoba González, 9’, Spain, 2020

 

ShoeShiner

 

Βραβεία Κριτικών Επιτροπών των Παιδιών (ηλικίας έως 12 ετών)

Ταινίες μεγάλου μήκους μυθοπλασίας: ΚΛΕΙΩ ΒΟΒΟΥ, ΆΡΤΕΜΙΣ ΓΚΙΖΑ, ΝΙΚΟ ΚΟΛΝΤΡΕΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΥΚΑΚΗ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΑΛΑΪ, ΜΑΓΙΑ ΠΑΪΚΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΓΚΡΗ, ΖΩΗ-ΧΡΥΣΗ ΦΥΤΑΝΙΔΗ, ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ. Ταινίες μικρού μήκους μυθοπλασίας: ΣΕΡΓΙΟΣ ΒΑΚΗΣ, ΣΟΦΙΑ ΚΑΡΙΑΝΑΚΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΣ, ΝΙΚΟΛΙΑ ΜΟΥΤΣΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΣΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΑΝΑΗ ΣΤΑΥΡΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΧΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ. Ταινίες μικρού μήκους κινουμένου σχεδίου: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΑΝΔΡΙΚΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΥΡΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΓΑΜΤΖΗΣ, ΑΛΕΞΙΑ ΜΑΝΕΤΑ, NΕΦΕΛΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΜΙΧΑΕΛΑ ΠΑΜΟΥΤΖΑΚΗ, ΗΛΙΑΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΚΙΡΙΔΗ. Ταινίες ντοκιμαντέρ: ΣΑΜ ΔΕΛΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΣ, ΆΓΓΕΛΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ, ΆΝΝΑ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΟΥΡΟΥΛΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΤΡΟΥΜΠΑΚΟΥ, ΘΑΝΟΣ ΤΑΓΚΑΛΑΚΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΓΚΑΛΑΚΗΣ

 

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους

  • Όσκαρ και Λίλι / Oskar and Lilli, Arash T. Riahi, 102′, Austria 2020

 

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας / Best short fiction film

  • Ευχάριστη έξωση / Happy Eviction, Samuel del Amor, 10’, Spain 2020

 

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων

  • Η Ματίλντα και το εφεδρικό κεφάλι / Matilda and the Spare Head, Ignas Meilūnas, 13’, Lithuania 2020

 

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους

  • Μικρές μπαλαρίνες / Little Ballerinas, Anne-Claire Dolivet, 90’, France 2020

 

Βραβείο Καλύτερης ταινίας Ντοκιμαντέρ Μικρού & Μεσαίου Μήκους

  • Λίμνη τον χειμώνα / Winter Lake, Petteri Saario, 15’, Finland 2019

 

WinterLake

 

Βραβεία Κριτικών Επιτροπών των Παιδιών (ηλικίας 13 ετών και άνω)

Ταινίες μεγάλου μήκους μυθοπλασίας: ΜΑΡΙΑ ΓΑΛΑΝΑΚΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΆΝΝΑ ΚΑΛΦΟΥΝΤΖΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΛΙΟΝΤΖΗΣ, ΜΥΡΤΩ ΣΤΕΛΛΑ ΜΗΤΣΑΚΟΥ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΝΤΑΒΕΛΗ, ΑΘΗΝΑ ΡΕΜΟΥΝΔΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΑΦΑΗΛ ΣΟΥΛΗΣ, ΡΑΦΑΕΛΑ ΤΟΚΑ. Ταινίες μικρού μήκους μυθοπλασίας: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΚΟΥΛΗ, ΘΕΤΙΣ ΔΟΥΡΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΤΣΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΝΗ, ΣΟΦΙΑ ΣΤΕΦΟΥ, ΜΑΡΙΑ–ΔΑΝΑΗ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ, ΜΑΡΙΑ ΤΖΗΜΑ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΟΪΤΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΚΩΝΙΑΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ. Ταινίες ντοκιμαντέρ: ΜΑΞΙΜΟΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ, ΆΡΤΕΜΙΣ ΓΑΛΑΝΑΚΗ, ΑΝΤΟΝΙ ΓΚΙΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΖΑΣ, ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΖΙΟΥΒΑ, ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΑΪΣ ΚΑΡΑΚΑΞΗ, ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΑΧΑΡΙΔΟΥ, ΚΕΤΕΒΑΝ ΤΣΑΚΑΛΙΔΟΥ

 

Καλύτερη Ταινία Μεγάλου Μήκους / Best feature film

  • Αντιγόνη / Antigone, Sophie Deraspe, 109’, Canada 2019

 

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας / Best short fiction film

  • Ο λουστράκος / Shoe shiner, Andrés Gallegos, 17’, Chile 2018

 

Καλύτερη Ταινία Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους / Best feature documentary

  • Γραμμές στην άμμο, μια εξιστόρηση της ιστορίας / Sandlines, the Story of History, Francis Alÿs, 61’, Iraq 2020

 

Καλύτερη Ταινία Ντοκιμαντέρ Μικρού & Μεσαίου Μήκους

  • Η Μπέρτα και το Βόλφραμ / Bertha and the wolfram, Tijs Torfs, 16’, Belgium 2020

 

Γραμμές στην άμμο, μια εξιστόρηση της ιστορίας / Sandlines, the Story of History

 

ΕΙΔΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

 

Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»

ΆΡΗΣ ΦΑΤΟΥΡΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΟΥΒΛΗΣ, ΆΝΝΑ ΚΟΤΖΙΑ

  • Οι μικροί λύκοι / Los Lobos, Samuel Kishi Leopo, 94’, Mexico 2019

Το βραβείο του Τηλεοπτικού Σταθμού της Βουλής «Ανθρώπινες Αξίες» απονέμεται φέτος σε μια ταινία που με ιδιαίτερη, ποιητική ματιά αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας από το Μεξικό, που έρχεται στις ΗΠΑ μαζί με τους δυο μικρούς γιους της αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Τα παιδιά, κλεισμένα μέσα σ’ ένα μικρό, φτωχικό δωμάτιο, δημιουργούν με τις ζωγραφιές τους ένα δικό τους φανταστικό σύμπαν, περιμένοντας τη μαμά τους να γυρίσει από τη δουλειά και να τηρήσει την υπόσχεσή της, να τους πάει στη δική τους Γη της Επαγγελίας, τη Ντίσνεϊλαντ.

 

Βραβείο “#ThisisEU – Ευρωπαϊκές αξίες” της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα

  • Daniel ’16, Δημήτρης Κουτσιαμπασιάκος, 101΄, Greece 2020

Σε μια Ευρώπη που τα τελευταία χρόνια μοιάζει να ξεχνάει ολοένα και περισσότερο τις βασικές της αξίες και μας δείχνει το πιο σκληρό της πρόσωπο, η ταινία του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου φέρνει κοντά ενήλικες και παιδιά από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες και μας υπενθυμίζει ότι μέσα από άσχημες καταστάσεις μπορεί να γεννηθεί η φίλια και η αλληλεγγύη, αξίες που δεν καθορίζονται από τα γεωγραφικά σύνορα.

 

Βραβεία Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου (ECFA)

Ταινία Μεγάλου Μήκους:

  • Όταν ο Χίτλερ σκότωσε το ροζ κουνέλι / When Hitler Stole Pink Rabbit, Caroline Link, 110’, Germany-Switzerland 2019

Μια ιστορία που βιώνουμε μέσα από τα μάτια της Anna καθώς διαφεύγει από την προπολεμική Γερμανία και διασχίζει την Ευρώπη για να κάνει μια νέα αρχή με την οικογένειά της. Η ταινία είναι μια υπέροχα σκηνοθετημένη και παιγμένη διασκευή του ημιαυτοβιογραφικού μυθιστορήματος της Τζούντιθ Κερ, όπου ξανασυναντάμε κοινές παιδικές εμπειρίες με φόντο μια εντεινόμενη σύγκρουση, που δυστυχώς παραμένει επίκαιρη και σήμερα.

Ταινία Μικρού Μήκους:

  • Η Ματίλντα και το εφεδρικό κεφάλι / Matilda and the Spare Head, Ignas Meilūnas, 13’, Lithuania 2020

Μια πρωτότυπη και αστεία ιστορία με στοιχεία παραλόγου. Σε εποχές περιορισμού, η ταινία δίνει ένα μήνυμα ελευθερίας, τόσο στα παιδιά όσο και στους γονείς τους.

Ταινία Ντοκιμαντέρ:

  • Μικρές μπαλαρίνες / Little Ballerinas, Anne-Claire Dolivet, 90’, France 2020

Αυτό το γαλλικό ντοκιμαντέρ παρατήρησης μεγάλου μήκους  για τέσσερα κορίτσια ηλικίας 6-11 ετών μάς συνάρπασε με τον τρόπο του να αιχμαλωτίσει τα συναισθήματά μας και την πολύπλοκη σχέση μεταξύ φιλίας και ανταγωνισμού. Με υπέροχη κινηματογράφηση, η ταινία μας συστήνει τις υπέροχες νεαρές πρωταγωνίστριες. Συγχαρητήρια!

 

Βραβείο Διεθνούς Κέντρου Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους (CIFEJ)

  • Ντελφίν / Delfin, Gaspar Scheuer 87΄, Argentina 2019

Για την ανθρωπιά, το χιούμορ, τον παθιασμένο και αισιόδοξο 11χρονο κύριο χαρακτήρα, παρά τις δύσκολες συνθήκες της ζωής του.

 

Βραβείο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (ΟΚΛΕ)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ KΑΛΑΝΤΙΔΗΣ, ΜΙΡΕΛΛΑ ΛΕΓΑΚΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ, ΕΛΛΗ ΜΗΤΣΗ

  • Αντιγόνη / Antigone, Sophie Deraspe, 109’, Canada 2019

Γιατί διασκευάζοντας ελεύθερα την ομότιτλη τραγωδία του Σοφοκλή, αποτυπώνει με άρτιο κινηματογραφικό τρόπο καυτά προβλήματα της σημερινής εποχής, όπως η κατάχρηση εξουσίας, η αυταρχική αντιμετώπιση προσφύγων και μεταναστών, η δικαστική γραφειοκρατία, η αστυνομική βία και προβάλλει με γλαφυρότητα την αγάπη, την αλληλεγγύη και την αγωνιστικότητα ως τις αξίες που μπορούν να τα αντιμετωπίσουν.

 

Η Νοva, κορυφαίος πάροχος συνδυαστικών υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας και επικοινωνίας στην Ελλάδα, ήταν ο πάροχος της βραβευμένης ταινίας “When Hitler Stole Pink Rabbit” που έκανε πρόσφατα την τηλεοπτική πρεμιέρα της στα κανάλια Novacinema και είναι διαθέσιμη στους συνδρομητές της Nova και μέσω της υπηρεσίας Nova On Demand. Ευχαριστούμε τη Nova για την παραχώρηση της ταινίας.

 

Η Μπέρτα και το Βόλφραμ / Bertha and the wolfram

  

20η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio

 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ A’ (έως 12 ετών)

1ο  ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Το σιδερωμένο φύλλο, Κινηματογραφικο εργαστήριο του 13ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών

Για τη σκηνοθεσία, τη μουσική, τα χρώματα, τα κοστούμια, τους καλοπαιγμένους και κωμικούς ρόλους, αλλά και για το σοβαρό μήνυμά της. Γιατί μας θυμίζει ότι η φύση δεν είναι ανεξάντλητη και η αξία της είναι ανυπολόγιστη και δεν μετριέται σε χρήμα. Είμαστε όλοι φιλοξενούμενοι στη γη και τα πάντα απορρέουν από τα φύλλα: η φύση, ο αέρας και το νερό.

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Γιατί έτσι μας καπνίζει , Δημοτικό Σχολείο Ελαιοχωρίου Καβάλας

Γιατί είναι μια καλοφτιαγμένη ταινία με ωραία παρουσίαση και ενδιαφέροντα στοιχεία, που κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή και παράλληλα περνάει ένα σημαντικό μήνυμα: Ότι το κάπνισμα κάνει κακό, τόσο στους καπνιστές όσο και στους γύρω τους

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Ζωντανός Υπολογιστής, 21ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου

Για το περιεχόμενο και την ενδιαφέρουσα ιδέα που αποδόθηκε με καλή σκηνοθεσία και φωτισμό. Για τα μηνύματα που δίνει, ότι ο υπολογιστής είναι δίκοπο μαχαίρι και ότι τους φίλους μας δεν τους παρατάμε ό,τι κι αν γίνει.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β’ (13-16 ετών)

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Στάχτες, Γενικό Λύκειο Κρεστένων

Για την πρωτοτυπία στην απόδοση του θέματος, την καλή του σκηνοθεσία, τη μεγάλη παρουσία των παιδιών σε κεντρικούς ρόλους με δυνατές ερμηνείες. Γιατί είναι μια ταινία ζωντανή, δυνατή και αλληλέγγυα που μας συγκίνησε και ξαναζωντάνεψε μνήμες από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, που μας έχουν όλους και όλες σημαδέψει.

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Αληθινά Όνειρα, Ειδικό Γυμνάσιο και Ειδικό Γενικό Λύκειο Αθηνών

Γιατί αγγίζει ένα πολύ ευαίσθητο θέμα και περνά ισχυρά μηνύματα για τη ζωή και ποια είναι τα πραγματικά πρότυπα δύναμης και αξιών. Θίγει με ιδιαίτερο τρόπο ένα γνωστό θέμα και το κάνει να μας αγγίζει περισσότερο, γιατί τα παιδιά δεν ακολουθούν σενάριο, εκφράζονται ελεύθερα και μας δίνουν τις δικές τους αλήθειες. Μας δείχνει ότι είμαστε όλοι ίσοι κι έχουμε ίσα δικαιώματα κι ότι τα πάντα είναι δυνατά για όλους, αρκεί να το πιστεύουμε. Τα παιδιά αυτά έχουν πολλή δύναμη και δίνουν δύναμη και σε εμάς, να μην τα παρατάμε.

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • 12 εβδομάδες, 2ο Γενικό Λύκειο Ηγουμενίτσας

Γιατί διαχειρίζεται ένα πολύ σοβαρό θέμα, συχνά ταμπού, με ωραίο και πρωτότυπο τρόπο. Μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη σε νεαρή ηλικία δημιουργεί διλήμματα για επιλογές που αλλάζουν τη ζωή. Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα μας, είναι σοβαρό και επηρεάζει τόσο το κορίτσι, όσο όμως και το αγόρι. Παρά την πληροφόρηση που έρχεται από το ίντερνετ και άλλες πηγές, υπάρχει ακόμα δυσκολία να διαχειριστεί κανείς το ζήτημα. Χρειάζεται λοιπόν να μιλάμε και να μην είμαστε μόνοι μας σε αυτό.

When Hitler stole pink rabbit

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ’ (17-20 ετών)

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Wreathless, Kινηματογραφική Oμάδα Belladonna

Ξεχώρισε για τη σκηνοθεσία, τις ερμηνείες, τα σκηνικά και κοστούμια της. Για τον άρτιο, κινηματογραφικά, τρόπο και γλώσσα που πραγματεύεται ένα θέμα, το οποίο αφήνει ανοιχτές πολλές ερμηνείες και εξάπτει την φαντασία μας. Για το πώς αποδίδεται η ένταση, ο πόνος, ο θυμός σε διαφορετικές ιστορίες ανθρώπων.

[Το βραβείο συνοδεύεται από δύο πλήρεις υποτροφίες που προσφέρει ο Εκπαιδευτικός Όμιλος ΑΚΜΗ σε ισάριθμους συντελεστές της ταινίας].

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Hate Calling, 7ο Γενικό Λύκειο Νέας Σμύρνης

Γιατί θίγει το θέμα της ξενοφοβίας και του ρατσισμού με έναν πρωτότυπο και όχι εύκολο και ασφαλή τρόπο, σε ένα σουρεαλιστικό σκηνικό και με αλληγορικά στοιχεία, κάνοντας έτσι τη διαφορά. Γιατί μας πέρασε μηνύματα όπως το ότι η κοινωνία μάς επιβάλει ρατσιστική σκέψη και συμπεριφορά αλλά εξαρτάται από τον καθένα πώς θα το διαχειριστεί και αν θα το αποδεχτεί και ακόμα, ότι οι νέοι που ψάχνουν σήμερα για δουλειά έρχονται αντιμέτωποι με τα πιστεύω τους για ένα κομμάτι ψωμί.

 

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Χαμένος, ΕΠΑΛ Καστοριάς

Γιατί με δυνατά  πλάνα και αφήγηση μπαίνει στο μυαλό, την ψυχή, τις σκέψεις, τα πιστεύω και τις ελπίδες των νέων. Γιατί νιώσαμε ότι η σκηνοθεσία, με τα παγωμένα τοπία και το μυστήριο, αποδίδει την παγωμάρα μιας ολόκληρης κοινωνίας και πάει πέρα από το προφανές.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΝΕΙΕΣ

  • Somewhere only we know, Ερατώ Μπαλόγλου
  • Αργυρώ, 1ο ΕΠΑΛ και 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Άργους

 

ΕΙΔΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Βραβείο Εγγραμματισμού στα Μέσα

  • Ο κόσμος που θέλουμε, 5ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης

Για τη συμμετοχή και συνεργασία όλων των μαθητών/τριών του σχολείου στην ταινία και την ευαισθητοποίησή τους σε ζητήματα Αειφορίας.

[Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει θεσμοθετήσει το Βραβείο Εγγραμματισμού στα Μέσα από το 2015 στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνάντησης Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας – Camera Zizanio. Το βραβείο απονέμεται κάθε χρόνο στην Τελετή Βράβευσης του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και έχει στόχο να ενθαρρύνει και υποστηρίξει τη συστηματική προσπάθεια των σχολείων για τη δημιουργική παραγωγή βίντεο και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών του].

Συνήγορος του Πολίτη για τα δικαιώματα του Παιδιού

  • Μη σ(κύβοι)ς το κεφάλι, Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών

Βραβείο Νίκου Καβουκίδη

  • Μη σ(κύβοι)ς το κεφάλι, Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών

 

Sisters

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ A’ (έως 12 ετών)

Εμείς τα παιδιά της Κριτικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Τμήματος έως 12 χρονών, είδαμε και απολαύσαμε ταινίες σχεδόν από όλη την Ευρώπη.  Καταφέραμε εν μέσω κορονοϊού, εξ αποστάσεως με τηλεδιασκέψεις να επιλέξουμε αυτές τις ταινίες για βράβευση επειδή μας άγγιξαν περισσότερο. Οι ταινίες από την Γεωργία (Online Lesson), την Ολλανδία (Star Wars, The Imperial March) και την Πορτογαλία (Violence NO more) ξεχώρισαν για την πρωτοτυπία τους, την νεανική τους ματιά και το χιούμορ τους.

1ο  ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Διαδικτυακό μάθημα / Online Lesson, MFS Animation School (Γεωργία)

2ο  ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Star Wars, The Imperial March, NFFS (Ολλανδία)

3ο  ΒΡΑΒΕΙΟ

  • ΟΧΙ πια Βία / Violence NO more, CLIA ANILUPA (Πορτογαλία)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β’ (13-16 ετών)

Φέτος, παιδιά από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, βρεθήκαμε στην ευχάριστη θέση να συμμετέχουμε ως μέλη της Κριτικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Τμήματος της Camera Zizanio, στη Β’ και Γ’ κατηγορία. Για μια εβδομάδα παρακολουθήσαμε διαδικτυακά ταινίες από όλη την Ευρώπη με μεγάλη ποικιλία στη θεματολογία μέσα από την νεανική οπτική: ιστορίες για την καραντίνα, τη βία, την κλιματική αλλαγή, τα ναρκωτικά, τη διαφορετικότητα, τις οικογενειακές σχέσεις, τους περιορισμούς της κοινωνίας, τους γρήγορους ρυθμούς της σύγχρονης ζωής. Οι ταινίες από την Πολωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, την Βοσνία Ερζεγοβίνη, την Λευκορωσία και την Αυστρία που βραβεύτηκαν ξεχώρισαν για την πρωτοτυπία τους, τη θεματολογία τους και τον ώριμο κινηματογραφικό τους λόγο. Συγχαρητήρια σε όλες τις ταινίες που συμμετείχαν και ευχόμαστε τα παιδιά και οι νέοι να συνεχίσουν να δημιουργούν.

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Σφάλμα Συστήματος / System Error, Studio Różnych Gatunków Filmowych (Πολωνία)

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Πρώιμα Έργα / Early works,  Ethan Ross (Ηνωμένο Βασίλειο)

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • 4 αισθήσεις / 4 senses, Pablo Iranzo Pineda (Ισπανία)

 

Delfin

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ’ (17-20 ετών)

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Ο τροχός των ονείρων / The wheel of dreams, Milan Bogdanović (Bοσνία & Ερζεγοβίνη)

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Δρόμος / Road, Kirill Khaletsky (Λευκορωσία)

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Aγαπημένο μου ημερολόγιο / Dear Diary, HBLA (Αυστρία)
  • Ντροπή / Shamε, Paz del Carre de la Portilla (Ισπανία)

 

ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ A’ (έως 12 ετών)

1ο  ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Έξω από το Κάδρο / Out of the Frame, Students of Toon Club (Ινδία)

Εξαιρετική ταινία. Θίγει, μέσα από ένα θαυμάσιο animation με πολύ όμορφες εικόνες, διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλες οι γενιές διαχρονικά.  είναι επίσης ότι το κάνει με έναν πολύ σαφή τρόπο.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β’ (13-16 ετών)

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ

  • Joaco & Nanan, Latina American Institute (Αργεντινή)

Δώσαμε το βραβείο στη μικρή αυτή ταινία κινούμενων σχεδίων γιατί μας κέρδισε με τον τρυφερό και συγκινητικό τρόπο που χειρίστηκε το θέμα της, την συνύπαρξη δηλαδή των γενεών, χωρίς καμία φλυαρία και υπερβολή. Τα animation ήταν λιτά αλλά προσεγμένα, ενώ η σχέση του νεαρού Joaco με την γιαγιά του κι η προσπάθειά του να την οδηγήσει μέσα απ’ την νέα εποχή αντικατοπτρίζει για πολλούς από εμάς την πραγματικότητα με τους δικούς μας παππούδες. Ήταν ένα αξιαγάπητο έργο στο σύνολό του –και μάλιστα με την υπόκρουση των αγαπημένων, παντού και πάντα, Beatles!

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ’ (17-20 ετών)

 

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ

Εξ ημισείας στις ταινίες

  • Mirmecofaga, Yohana Lazarova &Natália Penque (Βραζιλία)

και

  • Η Σόφι και ο Τζέικομπ / Sophie and Jacob, Max Shoham (Καναδάς)

Μετά από ώριμη και πολύωρη συζήτηση, καταλήξαμε σε ισοβαθμία για τις δυο καλύτερες ταινίες και αποφασίσαμε να τις βραβεύσουμε και τις δύο! Επιλέξαμε το Mirmecofaga  καθώς το θέμα της, το οποίο είναι η αστυνομική βία, είναι αρκετά έως πολύ επίκαιρο και αφορά ιδιαιτέρως τους νέους. Οπτικά, το animation ήταν πολύ πρωτότυπο και δημιουργικό και οι εικόνες ενθουσίασαν, ακόμα και συγκλόνισαν, τολμούμε να πούμε, την Επιτροπή μας. Παρόλο που η διάρκεια του ήταν μικρή, οι δημιουργοί του κατάφεραν με επιδεξιότητα να κάνουν μια ολοκληρωμένη δήλωση μέσα σε λιγότερο από 3 λεπτά! Και αυτό είναι αξιοθαύμαστο! Σίγουρα είναι μια από τις ταινίες που θέλει κανείς να βλέπει ξανά και ξανά! Συγχαρητήρια!

Η επιλογή της ταινίας Sophie and Jacob, βασίστηκε στο συναίσθημα που αφύπνισε και στην έντονη συγκίνηση που μας προκάλεσε. Πρόκειται για μία ταινία απόλυτα ολοκληρωμένη, με άρτιο σενάριο, σωστά δομημένη αφήγηση και ένα εντυπωσιακό animation.

 

Βραβείο Aντι-COVID

  • Ο Μαραθωνοδρόμος της καραντίνας / Quarantine Marathoner, Eduardo Costa, Karol Azevedo, Βραζιλία

Ο λόγος αυτής της επιλογής ήταν η πρωτότυπη και ιδιαίτερα οπτιμιστική και ενθαρρυντική οπτική γωνία με την οποία περιγράφει την καραντίνα. Η χιουμοριστική αλλά και εύστοχη αναλογία της καραντίνας με μαραθώνιο κάνει την κοινωνική αυτή απομάκρυνση λίγο πιο εύκολη να υποστεί.

 

WhenHitlerStolePinkRabbit

 

 

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΚΟΙΝΣΕΠ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΙΑΣ

ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ

 ΧΟΡΗΓΟΣ και ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΡΤ

Το Φεστιβάλ ενισχύουν οικονομικά και οι:

  • ΒΟΥΛΗ των ΕΛΛΗΝΩΝ
  • ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
  • ΙΤΑΛΙΚΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ
  • ΔΗΜΟΙ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ, ΠΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΗΛΙΔΑΣ

Συνεργασίες:

Κινηματογραφικοί φορείς

  • Ευρωπαϊκή ενωση Παιδικού Κινηματογράφου
  • Διεθνές Κέντρο Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους
  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΧΑΝΙΩΝ
  • διεθνεσ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ συρου
  • ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
  • International Young Audience Film Festival Ale Kino! – Πολωνία
  • Barnefilmfestivalen Kristiansand Intl Children’s Film Festival -Νορβηγία
  • BUFF -Σουηδία
  • CPH PIX / Buster -Δανία
  • Ciné-jeune -Γαλλία
  • Cinekid -Ολλανδία
  • Oulu International Children’s and Youth Film Festival -Φινλανδία
  • Zlín Festival / International Film Festival for Children and Youth -Τσεχία
  • Schlingel International Film Festival for Children and Young Audience -Γερμανία
  • FESTIVAL INTERNATIONAL DU FILM POUR ENFANTS DE MONTRÉAL – ΚΑΝΑΔΑΣ
  • NATIONAL FILM FESTIVAL FOR STUDENTS – ΟΛΛΑΝΔΙΑ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
  • ενωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών
  • ΕΝΩΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΛΕΣΧΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
  • ΛΕΣΧΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ “ΚΙΝΗΜΑΤΟΔΡΑΣΙΣ”

Εκπαιδευτικοί φορείς

  • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
  • ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗς ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • NET / Neaniko Pediko Panepistimio Elladas
  • national film festival for students (Ολλανδια)
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΚΜΗ
  • ΣΧΟΛΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ & ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΟΥ
  • Παιδαγωγική Ομάδα «Σκασιαρχείο»
  • ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟι και επιστημονικοι ΦΟΡΕΙς ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
  • ΟΜΙΛΟΣ CINE ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
  • “ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”-ΤΟΠΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Π.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Άλλοι

  • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ στην ΕΛΛΑΔΑ
  • ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ/ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
  • ΒΟΥΛΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
  • ΝOVA
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΥΡΓΟΥ
  • ΆΡΣΙΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΝΕΩΝ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ




Leave a comment