Εδώ και δεκαετίες το Αμερικάνικο συνδρομητικό κανάλι HBO, έχει θέσει αμέτρητα πρότυπα για τον υπόλοιπο τηλεοπτικό κόσμο. Ο συνδρομητικός γίγαντας βασίζεται εδώ και πολλά χρόνια σε κινηματογραφικά πρότυπα για να αναβαθμίσει τις τηλεοπτικές του παραγωγές.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι συμβαίνει στα γυρίσματα τριών πολύ γνωστών σειρών του HBO, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς και στην Ελλάδα.
Game of Thrones
Το Game of Thrones βασιζόταν εξαρχής κυρίως στην ARRI ALEXA όμως περιστασιακά χρησιμοποιούσε και άλλες κάμερες για VFX-heavy sequences ή ειδικές ρυθμίσεις. Fun fact: Η ALEXA που χρησιμοποιήθηκε στην 1η σεζόν ήταν στην ουσία το πρωτότυπο μοντέλο καθώς η κάμερα δεν είχε κυκλοφορήσει επίσημα στην αγορά.
Game of Thrones:
Κάμερες
ARRI ALEXA
ARRI ALEXA Mini
RED EPIC DRAGON (φυσικά και θα ήταν δράκος!)
Φακοί
Cooke S4
Angenieux Optimo
Ένας από τους πρώτους διευθυντές φωτογραφίας, ο Alik Sakharov, αποκάλυψε τα ακόλουθα:
Θέλαμε να δώσουμε στη σειρά ένα χαρακτήρα μη κλειστοφοβικό. Προσπαθούσαμε να εξερευνήσουμε όσο περισσότερες δυνατότητες μπορούσαμε και να δομήσουμε έτσι τα πλάνα ώστε να δημιουργήσουμε το βάθος και την ευρύτητα μιας μεγάλου μήκους ταινίας. Επίσης, διερεύνησα την ιδέα του να υπο-φωτίσω ορισμένες σκηνές, πράγμα που επέτρεψε να συγκεντρωθούμε εκεί ακριβώς που συμβαίνει η δράση. Πρέπει να πω πως η ALEXA ήταν καθοριστική στο να το πετύχουμε αυτό. Ποτέ δεν περίμενα πως θα εξυμνούσα τόσο την τεχνολογία HD κι όμως, να που είμαι ενθουσιασμένος από όλο αυτό!
Όσο για τις σκηνές που χρησιμοποιήθηκαν κάμερες RED, ορισμένες τοποθεσίες της Ισλανδίας στην 4η σεζόν δεν ήταν ασφαλείς για τους χειριστές Steadicam. Ο Διευθυντής Φωτογραφίας και το συνεργείο στράφηκαν στην 6Κ RED EPIC DRAGON από ανθρακονήματα, καθώς ήταν αρκετά ελαφριά ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τα rigs της Freefly MoVI M10.
Westworld
Κάμερες
ARRICAM ST and LT
ARRIFLEX 235 (drone)
Φακοί
ARRI Master Primes
Angenieux Optimo zooms
35 mm film (Kodak 5203 50D, 5207 250D, and 5219 500T)
Ο Διευθυντής φωτογραφίας του Westworld John Grillo, αποκάλυψε τα εξής:
Η ευκαιρία να κινηματογραφήσεις σε φιλμ δεν εμφανίζεται πολύ συχνά, έτσι όταν προσλήφθηκα για τη 2η σεζόν του Westworld ήμουν ενθουσιασμένος αλλά ταυτόχρονα αρκετά αγχωμένος καθώς δεν είχα δουλέψει σε φιλμ για πολύ καιρό. Αυτό το άγχος εξαφανίστηκε όταν είδα τα πρώτα δοκιμαστικά πλάνα. Το πρώτο πράγμα που πρόσεξα και που δεν είχαν δει στα τόσα χρόνια που κινηματογραφώ με ψηφιακά μέσα ήταν ο εξαίσιος τρόπος που το φιλμ αποδίδει τις αποχρώσεις του δέρματος. Το χρώμα και η υφή ήταν ακριβή. Κάναμε πολλά ημερήσια εξωτερικά γυρίσματα σε σκληρό ηλιακό φως. Το φιλμ έδωσε άλλη διάσταση στο τοπίο και τα κοντινά πλάνα των χαρακτήρων. Μπορούσες να αισθανθείς την απαλότητα του δέρματος της Ντολόρες, μπορούσες σχεδόν να αγγίξεις κάθε γραμμή στο πρόσωπο του Άνδρα με τα Μαύρα. Με τα ψηφιακά μέσα, όταν γυρίζεις κάτω από τέτοιες συνθήκες, το color correction μπορεί να υπόκειται σε μυριάδες ερμηνείες ενώ το φιλμ είναι μοναδικό.
Το Westworld επίσης θεωρείται η πρώτη παραγωγή που γύρισε σε 35mm φιλμ με drone.
True Detective
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η γνωστή σειρά True Detective, με τις τόσο δραματικά διαφορετικές μεταξύ τους σεζόν, βασίστηκε σε διαφορετικές κάμερες για κάθε σεζόν. Έτσι η 1η και 3η σεζόν γυρίστηκαν με κάμερες Panavision ενώ για τη 2η σεζόν επέλεξαν την ARRI.
Κάμερες
Panavision Panaflex Millennium XL2 (1η σεζόν)
Panavision Primo
PVintage
Φακοί
Φιλμ: 35 mm (Kodak Vision3 50D 5203, Vision3 500T 5219)
ARRI ALEXA XT Plus (2η σεζόν)
Panavision B-, C-, E-, G-Series and ATZ Φακοί
Panavision Millennium DXL (3η σεζόν)
Panavision Primo, Primo Zoom and Ultra Speed Z-Series MKII Φακοί
ΠΗΓΗ:premiumbeat.com