Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης 25 Ιανουαρίου 2022 στη λίμνη Παμβώτιδα στα Γιάννενα μια συμβολική, λιτή αναπαράσταση της σκηνής από την ταινία «Οι κυνηγοί» του Θόδωρου Αγγελόπουλου με τις βάρκες και τις κόκκινες σημαίες, με αφορμή την συμπλήρωση τη Δευτέρα 10 χρόνων από τον θάνατο του μεγάλου δημιουργού.
Την πρωτοβουλία αυτή στήριξαν η Κομματική Οργάνωση Ιωαννίνων του ΚΚΕ, η κοινότητα του νησιού, κατοίκοι και βαρκάρηδες του νησιού καλώντας μάλιστα σε μαζική συμμετοχή των Γιαννιωτών στην πλατεία Μαβίλη. Μια ιδέα και με την προσωπική συμβολή του Αλέξανδρου Λαμπρίδη, συνεργάτη του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ως ένδειξη μνήμης και τιμής σε αυτόν, της πόλης που θα φέρει για πάντα ανεξίτηλα ίχνη από τις αέναες κινηματογραφικές επιστροφές του μεγάλου δημιουργού.
Η ανταπόκριση των Γιαννιωτών και πλήθους φοιτητών ήταν μεγάλη τραβώντας το ενδιαφέρων δεκάδων περαστικών. Πριν την έναρξη της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες συγκεντρώθηκαν γύρω από τον Αλέξανδρο Λαμπρίδη που με γλαφυρό και μεστό λόγο περιέγραψε την σύνδεση του Θ. Αγγελόπουλου με την πόλη των Ιωαννίνων και την Ήπειρο λέγοντας χαρακτηριστικά ότι εδώ αναζητούσε την «άλλη Ελλάδα». Στη συνέχεια έγιναν εκτενείς αναφορές στις ταινίες του μεγάλου δημιουργού όπου μέσα από το έργο του κατόρθωσε να αναδείξει επίκαιρες πλευρές τις ζωής της ελληνικής κοινωνίας μέσα από τον ποιοτικό κινηματόγραφο.
Δείτε το βίντεο του 902.gr
Ο Αλέξανδρος Λαμπρίδης μίλησε με θέρμη για τον Αγγελόπουλο και το έργο του, περιγράφοντας περιστατικά από τη ζωή του και την κινηματογραφική του πορεία. Ακολούθησε η αναπαράσταση, με τις κόκκινες σημαίες να είναι παρούσες στον δρόμο, όπου πραγματοποιήθηκε μια πορεία από την πλατεία Μαβίλη ως τα «Ναυτάκια», αλλά και να «ματώνουν» τη λίμνη, θυμίζοντας την ταινία που γύρισε ο Θ. Αγγελόπουλος το 1977.
«Τιμάμε τη μνήμη του, τιμάμε το έργο του, τον κρατάμε ζωντανό σε έναν τόπο που ο ίδιος ανέδειξε πολλαπλά κινηματογραφικά, έχοντας γυρίσει σκηνές σε πέντε ταινίες του στην “Αναπαράσταση”, στον “Θίασο”, στους “Κυνηγούς”, στον “Μελισσοκόμο”, στο “Τοπίο στην ομίχλη”, αλλά και γυρνώντας σκηνές στον “Μέγα Αλέξανδρο” εδώ κοντά στο Ζαγόρι. Τιμάμε όχι μόνο τη σχέση του με την Ήπειρο αλλά το γενικότερο έργο του. Τη δυνατότητά του, με όρους ποιητικού κινηματογράφου, να αναστοχαστεί την σύγχρονη ιστορία μέχρι το τελευταίο του πλάνο, μέχρι την “Άλλη θάλασσα”, το ανεκπλήρωτο ρέκβιέμ του. Θεωρούμε χρέος μας να αναδείξουμε αυτή την δύσκολη επέτειο των δέκα χρόνων από τον τραγικό χαμό του Θόδωρου Αγγελόπουλου, γιατί το έργο του είναι εδώ ζωντανό σαν κάλεσμα για τους επόμενους ιχνηλάτες, τους επόμενους σκυταλοδρόμους της δημιουργίας αλλά και των αγώνων που ο ίδιος περιέγραφε μέσα από τις ταινίες του. Της συλλογικής περιπέτειας των ανθρώπων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαμπρίδης.
Τόσο η πόλη των Ιωαννίνων όσο και το Ζαγόρι «χάρισαν» τα τοπία τους σε αρκετές ταινίες του μεγάλου σκηνοθέτη, με το φυσικό και δομημένο περιβάλλον τους να αποτελούν πηγή έμπνευσης. «Εδώ βρήκε το θεμέλιο του κατοπινά μεγάλου έργου του. Εδώ ήταν η απαρχή σε όλο το ταξίδι του. Από εδώ ξεκίνησε με την “Αναπαράσταση”. Είδε την άλλη Ελλάδα εδώ, αυτή που ήταν δυσεύρετη στον εμπορικό κινηματογράφο των ημερών του τη δεκαετία του 1960. Αυτή που ανέδειξε σε παγκόσμιο επίπεδο από την αρχή κιόλας, από την “Αναπαράσταση”. Την Ελλάδα των συνόρων, των βουνών, την Ελλάδα της ξενιτιάς, του μισεμού, του μοιρολογιού. Όλα αυτά που περιέγραψε από την “Αναπαράσταση”. Βρήκε αυτή την άλλη Ελλάδα που μπορούσε να συνομιλήσει πιο βαθιά με την ιστορία, πιο βαθιά με την περιπέτεια του τόπου μας και του λαού μας. Αυτό ήταν και η πυξίδα του, είτε προς τα εδώ είτε προς τη δυτική Μακεδονία, εκεί που γύρισε επτά ταινίες στη Φλώρινα. Τόποι που αποτελούσαν αέναες επιστροφές, χωρίς όμως να έχουν μία έννοια καθήλωσης, αλλά διαρκούς αναζήτησης. Γι’ αυτό άλλωστε και τα τελευταία χρόνια το ταξίδι του ξάνοιξε και στη βαλκανική ενδοχώρα αλλά και σε επίπεδο γυρισμάτων στην πρώην Σοβιετική Ένωση μέχρι την Ευρώπη και την Αμερική», ανέφερε ο συνεργάτης του από «Το μετέωρο βήμα του πελαργού» έως και την ανολοκλήρωτη «Άλλη Θάλασσα», αναφέρει το 902.gr.
Ο Αλέξανδρος Λαμπρίδης έγραψε σχετικά στο λογαριασμό του στο facebook: