Στους σκηνοθέτες του αύριο, τους φοιτητές του τμήματος Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, δίνει τη σκυτάλη αυτή την εβδομάδα η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης και τους καλεί να επιλέξουν τις δικές τους αγαπημένες τους ταινίες, να τις δουν μαζί με το κοινό και να συζητήσουν γι’ αυτές.
Το αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί από την Κυριακή 26 έως την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020 στο αγαπημένο σινεφίλ στέκι, την αίθουσα Σταύρος Τορνές στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι.
Οι φοιτητές επέλεξαν και προτείνουν τρεις σπουδαίες ταινίες που αποτελούν πηγή έμπνευσης γι’ αυτούς. Πρόκειται για τα φιλμ Η έβδομη ήπειρος (1989), το κινηματογραφικό ντεμπούτο του πολυβραβευμένου αυστριακού δημιουργού Μίκαελ Χάνεκε, Κοντινό πλάνο (1990) του κορυφαίου ιρανού δημιουργού Αμπάς Κιαροστάμι και Χαμένος παράδεισος (2012) του αντισυμβατικού και οραματιστή πορτογάλου σκηνοθέτη Μιγκέλ Γκόμεζ.
Κατά τη διάρκεια του αφιερώματος θα διατίθενται σε προσφορά οι εξής εκδόσεις του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης:
Michael Haneke – 1,00€ (αρχική τιμή 2,00€)
Abbas Kiarostami (μονογραφία) – 10,00€ (αρχική τιμή 20,00€)
Αφγανιστάν, του Μοχσέν Μαχμαλμπάφ – 1,50€ (αρχική τιμή 3,00€)
ΙNFO
Χώρος: Αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης)
Ώρα προβολής: 21.00
Τιμές εισιτηρίων: 4€ (γενική είσοδος), 3€ (κάτοχοι CineΚάρταF), δωρεάν (κάτοχοι CineΚάρταF Gold
Πρόγραμμα προβολών
ΚΥΡ 26/1 Η έβδομη Ήπειρος
ΔΕ 27/1 Κοντινό πλάνο
ΤΡ 28/1 Χαμένος παράδεισος
Οι ταινίες του αφιερώματος:
Η έβδομη ήπειρος / The seventh continent
(Αυστρία, 1989)
Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χάνεκε / Michael Haneke. Σενάριο: Michael Haneke, Johanna Teicht. Με τους: Dieter Berner, Birgit Doll, Leni Tanzer. Γλώσσες: Γερμανικά, Γαλλικά, Άγγλικά. Έγχρωμη, 104΄.
Ο Γκέοργκ, η Άννα και η μικρή κόρη τους Εύα, εγκλωβισμένοι στον παγερό κόσμο της σύγχρονης αστικής ζωής μοιάζουν να έχουν χάσει τον εσωτερικό τους πυρήνα. Ένα ταξίδι στην Αυστραλία αποτελεί το όνειρο της οικογένειας, ένα όνειρο καταδικασμένο να μην πραγματοποιηθεί. Η ταινία αποτέλεσε το πρώτο βήμα της σταδιοδρομίας του Μίκαελ Χάνεκε, ενός σπουδαίου σκηνοθέτη που εντάσσεται στο ρεύμα του ανεξάρτητου εναλλακτικού ευρωπαϊκού κινηματογράφου της τελευταίας δεκαετίας.
Κοντινό Πλάνο / Close up
(Ιράν, 1990)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Αμπάς Κιαροστάμι / Abbas Kiarostami. Με τους: Hossain Sabzian, Mohsen Makhmalbaf, Abolfazl Ahankhah. Γλώσσα: Περσικά. Ασπρόμαυρη, έγχρωμη. 98΄.
Ένα από τα πιο συναρπαστικά και ιδιόρρυθμα κινηματογραφικά επιτεύγματα του παγκόσμιου σινεμά από έναν πραγματικά πρωτοπόρο δημιουργό. Ο Αμπάς Κιαροστάμι μεταφέρει στον κινηματογράφο μια παράξενη αληθινή ιστορία ενός άνδρα που υποδύθηκε πως είναι ένας υπαρκτός σκηνοθέτης και εξαπάτησε μια οικογένεια πως θα συμμετάσχει στη νέα του ταινία. Η υπόθεση κατέληξε στο δικαστήριο, οι ήρωες της ιστορίας ενσαρκώνονται από τους εαυτούς τους, ενώ εμπλέκεται ο ίδιος ο Κιαροστάμι και ο αληθινός δημιουργός Μοχσέν Μαχμαλμπάφ. Απίθανο σε σύλληψη και ακόμη πιο ιδιοφυές στην απόδοση, συγκαταλέγεται δικαίως στις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.
Ταμπού / Tabu
(Πορτογαλία – Γερμανία – Βραζιλία – Γαλλία – Ισπανία, 2012)
Σκηνοθεσία: Μιγκέλ Γκόμεζ / Miguel Gomes, Σενάριο: Miguel Gomez, Mariana Ricardo. Με τους: Telmo Churro, Miguel Gomes, Hortêncílio Aquina. Γλώσσες: Πορτογαλικά, Αγγλικά, Πολωνικά. Ασπρόμαυρη. 118΄.
Ο Μιγκέλ Γκόμεζ παρουσιάζει μια κινηματογραφική άσκηση πάνω στο «Tabu» του Φ. Μουρνάου (1931), παίζοντας με τις σινεματικές και αφηγηματικές συμβάσεις. Κρατώντας όλους τους ήχους ατμόσφαιρας, τα βήματα, τη φύση, τα πουλιά που κελαηδούν, αλλά εξαφανίζοντας τους διαλόγους ο μεγάλος πορτογάλος δημιουργός επεξεργάζεται την κινηματογραφική φόρμα μ’ έναν αληθινά μεταμοντέρνο τρόπο, παίρνοντας μια πρακτική αδυναμία του παρελθόντος του σινεμά και μεταβάλλοντάς τη σε νοηματικό πλεονέκτημα: τα λόγια δεν έχουν καμιά αξία, όταν ο άνθρωπος μπορεί να πράττει.
Οι αίθουσες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι μέλη του δικτύου Europa Cinemas