Ανακοινώθηκαν τα πρώτα Βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου στις τεχνικές κατηγορίες, που δίνονται λίγες εβδομάδες πριν τα Ευρωπαϊκά Βραβεία, με την «Ευνοοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου να αποσπά τα 4 από τα 8 βραβεία.
Η φετινή ειδική επιτροπή επαγγελματιών που απένειμε τα βραβεία αποτελούνταν από:
Nadia Ben Rachid, μοντέρ, Γαλλία
Vanja Černul, κινηματογραφιστής, Κροατία
Annette Focks, συνθέτις, Γερμανία
Gerda Koekoek, hair & make-up artist, Ολλανδία
Eimer Ní Mhaoldomhnaigh, ενδυματολόγος / σχεδιάστρια, Ιρλανδία
Artur Pinheiro, σκηνογράφος, Πορτογαλία
Gisle Tveito, σχεδιαστής ήχου, Νορβηγία
István Vajda, οπτικά εφέ, Ουγγαρία
Αναλυτικά τα βραβεία:
ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 2019:
Robbie Ryan για το THE FAVOURITE
Οι πρωτοποριακές και δημιουργικές εικόνες του THE FAVORITE είναι σίγουρα το έργο ενός εξαιρετικού κινηματογραφιστή, αλλά αποκαλύπτουν επίσης μια πολύ στενή συνεργασία με τον σκηνοθέτη. Οι δημιουργοί δεσμεύτηκαν να παραμείνουν όσο το δυνατόν πιο μακριά από τις φωτογραφικές συμβάσεις ενός δράματος εποχής. Η χρήση του φυσικού φωτός και του φωτός των κεριών θυμίζει το αριστούργημα του Kubrick BARRY LYNDON, ενώ η χρήση ακραίων ευρυγώνιων φακών οδηγεί αυτή την προσέγγιση σε μια εντελώς νέα κατεύθυνση. Αποτελεί έμπνευση και είναι ταυτόχρονα ενθαρρυντικό να βλέπεις πόσο οι έντονες εικόνες και οι τολμηρές κινηματογραφικές επιλογές όχι μόνο δεν απομακρύνουν από το δράμα, αλλά το ενισχύουν.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΝΤΑΖ 2019:
Γιώργος Μαυροψαρίδης για το THE FAVOURITE
Με μεγάλο ταλέντο, ο Γιώργος Μαυροψαρίδης πέτυχε να μοντάρει το THE FAVORITE με έναν έξυπνο, νέο και εφευρετικό τρόπο, δίνοντας έτσι στην ταινία μια εύκολη και φυσική ροή, παιχνιδιάρικη σαν μια παρτίδα ντάμα.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ 2019:
Antxon Gómez για το PAIN AND GLORY
Με μεγάλο θάρρος, ο Antxon Gómez κατασκευάζει το σύμπαν των χαρακτήρων του Almodóvar, όπως αντικατοπτρίζεται στις επιλογές του χρώματος και του στυλ σχεδιασμού. Εκλεκτική και τολμηρή αλλά πάντα καλά ισορροπημένη. Με την τέχνη του, ο σκηνογράφος μας οδηγεί στο κρυφό κείμενο, είτε είναι ο ταραγμένος ψυχισμός του κύριου χαρακτήρα είτε οι ονειρικές αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας του.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ 2019:
Sandy Powell για το THE FAVOURITE
Τα κοστούμια της Sandy Powell στο THE FAVORITE είναι ότι χρειάζεται μια ταινία εποχής, αλλά μια που ουσιαστικά και αναζωογονητικά μοιάζει σαν μια punk rock όπερα. Επιστρέφοντας στην λεπτομέρεια της εποχής, υπάρχει ένας υποβόσκων σύγχρονος ρυθμός, που μας κάνει να πιστέψουμε ότι χορεύουμε στην αρένα με την Βασίλισσα Άννα και τους αυλικούς της.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΜΜΩΣΕΩΝ & ΜΑΚΙΓΙΑΖ 2019:
Nadia Stacey για το THE FAVOURITE
Η Nadia Stacey συνδυάζει επιδέξια το αμακιγιάριστο look των γυναικών με τις περούκες 3/4, γεγονός που τις κάνει να φαίνονται πολύ πιο φυσικές, συγκρινόμενο με τις ακραίες περούκες και το φανταχτερό μακιγιάζ των αρσενικών χαρακτήρων – σαν να το είχαν κάνει οι ίδιοι μόνοι τους. Ακόμη και η εμφάνιση της βασίλισσας Άννας είναι ταυτόχρονα ξεκαρδιστικά αστεία, αλλά φέρει και ένα συναίσθημα μεγάλης θλίψης.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 2019:
John Gürtler για το SYSTEM CRASHER
Η μουσική στο SYSTEM CRASHER είναι μοντέρνα, βιρτουόζικη, παρορμητική και προκαλεί έκπληξη. Ο John Gürtler έχει μετατρέψει το ανείπωτο σε μουσική. Όπου οι λέξεις δεν είναι πλέον δυνατές, η μουσική του καταφέρνει να λειτουργήσει ως μια μη λεκτική γλώσσα, αντανακλώντας τον ψυχισμό του πρωταγωνιστή και μεταφέροντας τον θεατή μέσα σε αυτό.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΗΧΟΥ 2019:
Eduardo Esquide, Nacho Royo-Villanova & Laurent Chassaigne για το A TWELVE-YEAR NIGHT
Το μεγαλύτερο μέρος του ήχου σε αυτή την ταινία δεν αφορά αυτό που βλέπουμε. Αφορά στο τι δεν μπορούμε να δούμε όταν είμαστε αιχμάλωτοι σε ένα μικρό και σκοτεινό κελί. Με έναν ζωντανό και απτό τρόπο, επιτρέπει στο κοινό να βιώσει πώς είναι να είναι κάποιος αιχμάλωτος. Οι συνεχείς, εκτός πλάνου, ήχοι διευρύνουν την κινηματογράφηση και μας δίνουν μια σαφή κατανόηση των διαφορετικών θέσεων και του πώς αυτές επηρεάζουν τον ψυχισμό του κρατουμένου καθώς περνούν τα χρόνια.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΠΤΙΚΩΝ ΕΦΕ 2019:
Martin Ziebell, Sebastian Kaltmeyer, Néha Hirve, Jesper Brodersen & Torgeir Busch για το ABOUT ENDLESSNESS
Αντί να κρύβονται στο παρασκήνιο, τα οπτικά εφέ εξυπηρετούν αυτή την ταινία ενισχύοντας τα απαιτούμενα εφέ και κατά συνέπεια δημιουργώντας έτσι την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που απαιτείται για το όραμα του σκηνοθέτη. Λόγω αυτής της γενναίας απόφασης του Martin Ziebell και του Sebastian Kaltmeyer, το VFX αποκτά περισσότερο χώρο, υποστηρίζοντας έτσι όχι μόνο το μήνυμα και την οπτική ταυτότητα της ταινίας, αλλά ανυψώνοντάς την σε πολύ υψηλότερο καλλιτεχνικό επίπεδο.